REKLAMAVitakraft - Baner główny - Poesie (sierpień 2019)
Laureaci

Laureaci "Ikon Lewiatana" odebrali nagrody z okazji 25-lecia sieci (materiały prasowe)

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to obecnie trzecia sieć detaliczna na rynku FMCG w Polsce pod względem obrotów oraz największa polska sieć franczyzowa. Pod koniec maja świętowała ćwierćwiecze swojego istnienia.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Jubileusz był okazją do spotkania wszystkich franczyzobiorców, pracowników oraz partnerów biznesowych sieci. Blisko 3 tysiące uczestników wydarzenia zjechało w sobotę 25 maja do warszawskiej Hali Expo XXI. Obchody były podzielone na część konferencyjną i wystawową.

Podczas wydarzenia przedstawiciele sieci podsumowali dokonania ostatniego ćwierćwiecza oraz zaprezentowali kierunki rozwoju na kolejne lata. Dla gości zjazdu przygotowano również prezentacje ekspertów z ośrodków badawczych Kantar TNS oraz GfK. Motywacyjne prelekcje wygłosił Jacek Santorski oraz Robert Korzeniowski. W czasie jubileuszowego zjazdu rozstrzygnięty został także plebiscyt „Ikony Lewiatana”, w którym nagrodzonych zostało 25 wyróżniających się franczyzobiorców z całej Polski.

Wydarzenie było okazją do poznania oferty 35 partnerów technologicznych zjazdu. Uczestnicy, w trzech strefach: Standardów, Innowacji oraz Technologii, mogli zapoznać się z prezentacjami rozwiązań technologicznych dla sklepów.

Zjazd był również okazją do przypomnienia historii powstania i rozwoju sieci Lewiatan. Jak podkreślali organizatorzy, przełomowym wydarzeniem było spotkanie dziesięciu hurtowników w listopadzie 1994. Stworzyli oni wtedy konsorcjum zakupowe Lewiatan. Nazwą nawiązali do działającej w okresie międzywojennym organizacji zrzeszeń gospodarczych – Centralnego Związku Polskiego Przemysłu, Górnictwa, Handlu i Finansów Lewiatan, która reprezentowała polski przemysł wobec władz państwowych. Wraz z rozwojem konsorcjum pojawiła się potrzeba budowy wokół hurtowni struktur detalicznych. W celu ich wzmocnienia zaczęły powstawać regionalne stowarzyszenia, które pod koniec lat 90. przekształciły się w kapitałowe spółki działające na terenie całej Polski. Jedną z ważniejszych decyzji w historii Sieci było wprowadzenie w 2001 roku pierwszych produktów marki własnej do stałej oferty. Obecnie klienci mogą wybierać spośród 450 artykułów własnych Lewiatana. Natomiast w 2006 roku w ogólnopolskim radio i telewizji pojawiły się pierwsze reklamy, dzięki którym sukcesywnie wzrastała rozpoznawalność marki.

Polska Sieć Handlowa przez ćwierć wieku istnienia sukcesywnie osiągała coraz lepsze wyniki finansowe i poszerzała sieć sklepów. Obecnie na terenie całej Polski funkcjonuje 16 Spółek Regionalnych Lewiatana, które zrzeszają ponad 3200 placówek handlowych. Wśród nich jest 430 supermarketów, ponad 1850 dużych sklepów, blisko 900 placówek średniej wielkości oraz około 30 małych sklepów. Łączne obroty, które w 2018 roku przekroczyły 12,5 mld zł, stawiają sieć w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce. W ciągu 25-letniej działalności Lewiatan otrzymał wiele nagród, m.in. w 2018 roku podczas 11. edycji Kongresu Rynku FMCG został wyróżniony „Najlepszym konceptem franczyzowym”.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~BV 1 2 miesiące temu

    Szkoda że nie zostali opisani klienci typu (Rajski) jako lider sieci Lewiatan który przynosi największe zyski.

    oceń komentarz
REKLAMA
do góry strony