REKLAMAJACOBS - ŚWIĘTA - Baner Główny (18.11 - 01.12.2019)

(fot. Pixabay CC0)

Odsetek internautów kupujących w sieci rośnie w coraz szybszym tempie. W 2019 jest to już 62 proc. internautów – o 6 p.p. więcej niż jeszcze rok temu (56 proc. w 2018, dwa lata temu było to 54 proc.). Trochę wolniejszy wzrost zanotowały zakupy w sklepach zagranicznych – dziś kupuje tak 26 proc. internautów – o 3. p.p. więcej niż rok temu (23 proc. w 2018 r. i 16 proc. w 2017 r.). To dane z najnowszego raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”.

REKLAMA

Trzy najczęściej wymieniane zalety e-zakupów, to według polskich internautów możliwość kupowania w każdym momencie, 24/7 (75 proc.), brak konieczności jechania do sklepu (72 proc.), oraz nieograniczony czas wyboru (68 proc.).

W porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania, Polacy wskazują, że e-sklepy dają coraz większe możliwości wyboru produktów niż sklepy tradycyjne (51 proc. vs. 46 proc.), a zakupy online są także wygodniejsze niż zakupy stacjonarne (58 proc. vs. 52 proc.). Kupowanie przez Internet ocieniają także jako łatwiejsze (52 proc. vs. 49 proc.), a także tańsze (44 proc. do 42 proc.).

Najpopularniejszym urządzeniem, który Polacy wykorzystują kupując online, wciąż jest laptop (74 proc.), chociaż jest to tendencja spadkowa (w 2018 było to 82 proc.). Coraz lepsze wyniki notuje sprzedaż przez kanały mobilne – na smartfonach kupuje już 61 proc. osób (skok o 3 p.p. w porównaniu do 2018 r.), a na tabletach 27 proc. (skok o 6 p.p. w porównaniu do 2018 r.).

Jeszcze w ubiegłym roku aż 64 proc. Polaków kupujących online było osobami poniżej 34 roku życia. Dzisiaj grupę tę stanowi mniej niż połowa – tylko 42 proc. (spadek aż o 22 p.p.). Znacząco wzrosło zainteresowanie internetowymi sklepami w grupach starszych. Osoby 50+ stanowią już ponad 1/4 osób kupujących online (26 proc. – wzrost o 14 p.p. w porównaniu do 2018 roku), a internauci 35-49 – prawie 1/3 (32 proc. – wzrost o 7 p.p. w porównaniu do 2018 roku). E-zakupy niezmiennie pozostają domeną osób z przynajmniej średnim wykształceniem (72 proc.) mieszkających w miastach do 200 tys. mieszkańców (45 proc.).

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska” było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania były m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie ponad 1600 internautów, mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano w drugiej połowie kwietnia 2019 roku.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony