REKLAMAJACOBS - PRIMA - Baner Główny (październik 2019)

(fot. Pixabay CC0)

Dzień św. Walentego jest dla Polaków okazją do okazania ciepłych uczuć bliskim. Przeważnie dajemy małe i symboliczne prezenty. Czasem wyrażają one miłość, a czasami są po prostu zabawne, żartobliwe, wesołe.

REKLAMA

– Lubimy dawać prezenty naszym bliskim, dlatego walentynki tak szybko weszły do polskiej kultury. Według badania TNS Kantar przeprowadzonego w 2018 roku dla Allegro, aż 83 procent Polaków kupi przynajmniej symboliczny prezent z tej okazji. Tymczasem zaledwie 20 lat temu tylko 42 procent Polaków obchodziło to święto. Nasze prawie dwudziestoletnie doświadczenie rynkowe i dobra znajomość zwyczajów zakupowych Polaków powodują, że wiemy, jakie są ulubione prezenty na każdą okazję, w tym walentynki – mówi Paweł Klimiuk, rzecznik Allegro.

W ciągu 2 tygodni przed 14 lutego niezwykle popularne pluszowe misie sprzedawane są w tempie jednego na dwie minuty. To polski hit walentynkowych zakupów. Za nim są komplety przebrań erotycznych (1 zestaw co 5 minut) oraz halki i koszulki (1 co 10 minut). 66 proc. z halek i koszulek ma kolor czarny. Koszulki nocne wybieramy najczęściej czerwone. Listę popularnych prezentów modowych zamykają wraz z koszulkami nocnymi satynowe szlafroki. Tylko 3 proc. bielizny erotycznej w tym czasie kupowanych jest dla mężczyzn.

Kolejne popularne kategorie to biżuteria damska z grawerem lub dedykacją czy pierścionki zaręczynowe. Dla panów to zegarek lub biżuteryjny gadżet, np. bransoletka ze stali szlachetnej z grawerem. Niezmienną popularnością cieszy się galanteria, dodatki i akcesoria, np. skórzane portfele, paski, rękawiczki, krawaty, poszetki. Coraz większą popularnością cieszą się wesołe kolorowe skarpetki, głównie dla panów.

Stroju dopełniają odpowiednio dobrane pończochy. Pończochy, a nie rajstopy! Przed walentynkami sprzedaż rajstop spada o 17 proc., a pończoch rośnie o 25 proc.

Bardzo popularne są słodycze. Najpopularniejszym słodkim prezentem na walentynki jest lizak w kształcie serca: 1 zakup następuje co 6 minut. Na walentynki nie lubimy natomiast kupować świec: na dwa tygodnie przed walentynkami ich sprzedaż spada aż o 8 proc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~millenials 1 8 miesięcy temu

    83 proc. to nie jest WSZYSCY. Dla mnie to amerykańskie święto to festiwal komercji.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony