REKLAMANaturio - baner główny - grudzień_styczeń
Dla kanału tradycyjnego Wielkanoc to okres lepszej rotacji wędlin niż Boże Narodzenie, co ma związek m.in. z długością świąt i aktywnością reklamową producentów. Coraz częściej w świątecznym menu pojawiają się kabanosy.
REKLAMAPszczółka - Belka w artykułach - Chochliki (17-20.12.2018)

Jarosław Tokarz z firmy Majowa, dystrybutora wędlin tradycyjnych, tłumaczy, że choć sprzedaż wędlin w kanale tradycyjnym przed Bożym Narodzeniem jest większa niż przed Wielkanocą, to, z uwagi na poświąteczny zastój związany z sylwestrem, w ujęciu miesięcznym lepiej wypada jednak Wielkanoc. – W ubiegłym roku Wigilia wypadła we wtorek. Klienci narobili takich zapasów, że handel wędlinami zamarł na cały tydzień. Wielkanoc kończy się w poniedziałek, więc nie ma takiego problemu – mówi Jarosław Tokarz. Potwierdzają to producenci. – Analizując średnią z ostatnich lat, przed Wielkanocą obserwujemy kilkuprocentowe wzrosty sprzedaży – informuje Mieczysław Walkowiak, wiceprezes zarządu ds. handlu i marketingu w firmie Sokołów. Na to, że wiosenne święta są dla handlu wędlinami lepsze, ma też wpływ rosnąca w tym czasie aktywność marketingowa wiodących firm.

Rosną budżety reklamowe
Jak podaje Kantar Media (dane cennikowe netto bez uwzględniania rabatów, aktywność we wszystkich kanałach z wyłączeniem internetu) w pierwszej połowie 2012 roku producenci przetworów mięsnych przeznaczyli na promocję 30,1 mln zł. Na ten wynik złożyła się głównie aktywność trzech graczy – lidera, czyli Animeksu (11 mln zł), Sokołowa (4,9 mln zł) i Indykpolu (4,6 mln zł). Wydatki dwóch pozostałych firm z pierwszej piątki, czyli Zakładów Mięsnych Madej Wróbel oraz Zakładów Mięsnych Henryk Kania, wyniosły odpowiednio 50 000 zł oraz 35 000 zł.
Przez pierwszych sześć miesięcy 2013 roku producenci wydali na reklamę już 34,5 mln zł. Wydatki wzrosły o 15 proc., choć Indykpol nie prowadził w tym okresie żadnej kampanii, Animex ograniczył budżet reklamowy o ponad 3,5 mln, a Sokołów – o 0,4 mln zł. Spadki z nawiązką nadrobili inni gracze. Na wicelidera rankingu w pierwszej połowie 2013 roku awansowała firma Tarczyński, która przeznaczyła na reklamę 4,9 mln zł.
Na działania marketingowe postawiła też firma Madej Wróbel, która w pierwszej połowie 2012 roku zainwestowała w reklamę skromne 50 000 zł. Rok później jej budżet reklamowy był już blisko sto razy większy i wyniósł 4,9 mln zł.
– W 2013 roku przeprowadziliśmy rebranding i postawiliśmy na szeroką kampanię medialną. Dzięki temu dotarliśmy do milionów Polaków, a świadomość marki cały czas rośnie – przekonuje Krzysztof Wadas, senior brand manager w Madej Wróbel.
Także ZM Kania wydały na reklamę ponad siedemdziesięciokrotnie więcej (2,5 mln zł) niż w pierwszej połowie ub.r.

Nie zwalniają tempa
Patrząc rok do roku, jeszcze wyraźniej widać rosnącą aktywność marketingową producentów przetworów mięsnych. W 2012 roku wydali oni w sumie 51,2 mln zł, zaś w ub.r. – 72,1 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 40 proc. Część producentów zapowiada kolejne kampanie. – Chcemy nadal budować świadomość marki. Działania marketingowe muszą być prowadzone konsekwentnie i stale – uzasadnia Krzysztof Wadas.
Jak informuje Marek Kmiecik, wiceprezes i dyrektor marketingu w firmie Tarczyński, w drugim kwartale br. producent rozpocznie zakrojone na szeroką skalę działania marketingowe.
Z kolei Mieczysław Walkowiak zapowiada: – Planujemy emisje spotów w głównych stacjach telewizyjnych i radiowych a także reklamy w prasie i internecie. Skupimy się na promocji mięs do pieczenia oraz pasztetów.
Zenon Kiełt, dyrektor R&D w Indykpolu informuje, że firma kładzie nacisk na kontakt z handlowcami: – Akcje promocyjne produktów świątecznych rozpoczynamy odpowiednio wcześnie, aby sprzedawcy mieli możliwość lepszego poznania oferty. Na opakowaniach niektórych wyrobów zamieszczamy często dodatkowe oznaczenia, prowadzimy też akcje degustacyjne.

Każdy zarobi na świętach
Dla Sokołowa okres wielkanocny oznacza wzrost sprzedaży kilku indeksów kiełbasy Białej surowej i parzonej a także innych kiełbas białych, np. Wielkanocnej i Wiejskiej. – Dużym zainteresowaniem cieszą się tradycyjne wędzonki, czyli Szynka i Schab z wędzarni, Szynka wiejska i Polędwica sopocka. Lepiej rotują wędliny w plastrach, czyli Szynka babuni, Złota, Biała i Włoska, pasztety pieczone – Babuni, Dziadunia, Z pieca, Z żurawiną, czy z boczkiem oraz wędliny premium marki Gold, m.in. kabanosy, Krakowska sucha, Żywiecka i Salami – wylicza Mieczysław Walkowiak. Na rosnącą popularność kabanosów w tym okresie wskazują przedstawiciele wszystkich firm. – W święta chcemy mieć na stole smaczne i atrakcyjnie wyglądające dania. A kabanosy dobrze spełniają te oczekiwania – wyjaśnia Jarosław Tokarz.
– Kabanosy Jedynaki, Kabanosy z piersią kurczaka czy cienkie Kabanosy Indykpol z mięs indyczych są doskonałą świąteczną przekąską – zachęca z kolei Zenon Kiełt.
Okres przed Wielkanocą to czas żniw dla firmy Tarczyński, dla której kabanosy są kluczowym asortymentem (portfolio obejmuje 25 indeksów tego rodzaju wędlin). Jak wynika z danych GfK Polonia, producent ten jest obecnie wartościowym oraz ilościowym liderem tej kategorii. – W naszym asortymencie są zarówno kabanosy klasyczne extra, jak i exclusive, czyli cienkie, przekąskowe. Planujemy wprowadzenie kolejnych produktów wyróżniających się sposobem pakowania i rodzajem – zapowiada Marek Kmiecik. Rosnącą popularność kabanosów Tarczyński, reklamowanych niedawno w telewizji hasłem „zdaniem wielu, najlepsze na świecie”, Kmiecik tłumaczy ich wysoką jakością: – W okresie przedświątecznym nie oszczędzamy i szukamy najlepszych rzeczy. A 100 g naszych kabanosów extra wieprzowych jest przygotowywane ze 175 g mięsa – podkreśla Marek Kmiecik.

Sebastian Szczepaniak


Tarczyński to nie tylko kabanosy


Wielkanoc to okres wzmożonej sprzedaży wędlin, gdy sięgamy głównie po tradycyjne wyroby. Choć w naszej ofercie najważniejsze są kabanosy, w asortymencie mamy jeszcze inne produkty doskonale nadające się na świąteczny stół. Szynka z kotła, produkt z kategorii szynek tradycyjnych, to wędzona szynka wieprzowa w siatce, która według staropolskiej receptury jest poddawana obróbce w kotle. Nasz kolejny hit to kurczak gotowany – parzony wyrób, produkowany wyłącznie z mięsa kurcząt.
Marek Kmiecik, Tarczyński


Szyneczka specjalnie na święconkę


Przed świętami odnotowujemy wzrost sprzedaży kiełbasy białej surowej i wędzonek: Wiejskie Smaki, Podkomorzy oraz Wędzonek Herbowych. W tym okresie kupujący zwracają uwagę na jakość oraz na smak, a cena jest sprawą drugorzędną. Zabiegani klienci, którzy chcą, by na ich stołach pojawiły się domowe potrawy, chętnie wybierają wyroby garmażeryjne Pamso. Tuż przed świętami w sprzedaży pojawi się Szyneczka wielkanocna o gramaturze około 0,3 kg, idealna do koszyczka ze święconką. Ofertę wzbogacą też wyroby specjalnie na świąteczny stół, m.in. Schab pieczony ze śliwką.
Marcin Makota, Pamso


Wielkanoc z frankfurterkami


W okresie wielkanocnym, oprócz szynek, najlepiej sprzedają się kiełbasy białe, charakteryzujące się wysoką zawartością mięsa, na co konsumenci zwracają uwagę. Co ciekawe, w tym czasie bardzo dobrze sprzedają się także... frankfurterki. Najczęściej spożywamy ten smaczny i wysokomięsny produkt na ciepło, na śniadanie i kolację, a także podczas spotkań z rodziną jako przekąskę. W naszej ofercie klienci znajdą także kiełbasę wieprzową z cielęciną, której 100 g powstaje ze 110 g mięsa, a także nasz sztandarowy produkt – słynną kiełbasę głogowską z szynki, której zawartość to 90 proc. mięsa z szynki.
Ignacy Kowalski, Madej Wróbel


Balcerzak poleca wędliny długo dojrzewające


Na Wielkanoc szczególnie polecamy Szynkę i Schab oraz Mięsny bochen z nowej serii wędlin „drewnem wędzonych”, Pasztet królewski z prażoną cebulką, a z kiełbas oczywiście białe, w tym w nowej, cienkiej formie – Białe delikatesowe. W świątecznej ofercie nie może zabraknąć również sztandarowych dla marki Balcerzak i Spółka wędlin długo dojrzewających. Partnerom handlowym proponujemy produkty generujące obroty, a konsumentom – niezapomniane doznania smakowe.
Agata Misiorna, Balcerzak i Spółka


Indykpol stawia na wędliny bez konserwantów


Naszą propozycją na wielkanocny stół są wędliny Dobre naturalnie – m.in. Kruchy filet z piersi indyka oraz Pasztet dworski – wyroby bez dodatku konserwantów, będące alternatywą dla wędlin wytwarzanych domowymi sposobami. Z kolei w ofercie pasztetów konfekcjonowanych w foremkach aluminiowych nowością jest drobiowy Pasztet gospodarza. Na półmisku ze świątecznymi wędlinami doskonale zaprezentuje się też Szynka z wędzarni krucha, produkt z piersi indyczej, wędzony drewnem bukowym.
Zenon Kiełt, Indykpol


Sokołów wprowadza linię „Gotowe do pieczenia”


W okresie wielkanocnym znakomicie sprzedają się nasze mięsa do pieczenia oferowane pod hasłem „Na wyjątkowe okazje”: Szynka świąteczna a także Schab i Karczek. Rozwijając tę kategorię, wprowadziliśmy niedawno na rynek mięsa Gotowe do pieczenia. Dzięki specjalnej folii, która ulega samorozszczelnieniu podczas pieczenia, mięsa te są delikatne i soczyste. Linia obejmuje Schab ze śliwką, Szynkę, Karczek oraz Boczek. Nowością w ofercie jest Kiełbasa krakowska z filetu – wędlina kanapkowa o wysokiej, sięgającej 93 proc., zawartości mięsa.
Mieczysław Walkowiak, Sokołów


„Kurpiowskie specjały” na świąteczny stół


Przed Wielkanocą klienci poszukują wysokiej jakości wyrobów tradycyjnych, dlatego w ofercie sklepu nie może zabraknąć aromatycznych wędlin oraz przetworów mięsnych przyrządzanych według dawnych receptur, szczególnie białej kiełbasy oraz szynki i wędzonki. Z naszej oferty proponujemy produkty z linii premium „Spiżarnia Dębowa” a także nowość – linię wędzonek premium „Kurpiowskie specjały”, na którą składają się: szynka, schab, łopatka i boczek. „Kurpiowskie specjały” to aromatyczne, kruche i soczyste wędliny z mięsa wieprzowego najwyższej jakości i bez glutaminianu sodu oraz fosforanów.
Małgorzata Wódkiewicz, Pekpol Ostrołęka

Wiadomości Handlowe, Nr 3 (133) Marzec 2014

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~jambi 4 ponad rok temu

    wielkanoc była. generalnie widzę że na stołach u znajomych coraz więcej kabanosow, ale to chyba dobrze, bo mniej chipsów.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~krapsa 3 ponad rok temu

    oo tak coraz bardzie popularne sa i dobrze, bo wypychają niezdrowe chipsy, poza tym smaczne i energetyczne

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~loki 2 ponad rok temu

    Kania to w ogóle wydal na reklame chyba sporo, bo teraz jeszcze do tego wszystkiego jest spot o kabanosach. Niezbyt udany, tzn można to zrobić lepiej.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~leniuch 1 ponad rok temu

    kabanosy na wielkanoc? chyba bardziej kiełbasa pasuje. przynajmniej do święconki

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony