REKLAMAJACOBS - PRIMA - Baner Główny (październik 2019)
 Michał Kaszuba, Business Manager z Distell, Kongres Alkohole i Napoje 2019

Michał Kaszuba, Business Manager z Distell, Kongres Alkohole i Napoje 2019 (fot.wiadomoscihandlowe.pl)

O trzech najważniejszych punktach, które należy ocenić, zanim zainwestujemy w nowy produkt na sklepowej półce opowiadał na Kongresie Alkohole i Napoje 2019 Michał Kaszuba, Business Manager z Distell.

REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)

- W zależności od źródła 70 do 90 proc. innowacji się nie udaje. A jednak mimo wszystko co roku na rynku alkoholi mocnych mamy kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt innowacji – rozpoczął. Wobec takiej liczby nowości coraz ciężej zorientować się, które produkty mają szansę na powodzenie.

Ekspert przypomniał, że przebojami na rynku alkoholi jest piwo bezalkoholowe, wina musujące, wina smakowe i smakowe whisky oraz likiery mleczne. Preferencje w branży alkoholowej pokrywają się z innymi trendami, które towarzyszą nam na co dzień – health&wellness (piwa bezalkoholowe) i flavours, czyli poszukiwania i odkrywania nowych smaków, premiumizacja i wygoda. - Te trendy pokazują, którym kategoriom należy poświęcać więcej uwagi i miejsca na półkach – uważa Kaszuba.

Jakimi kryteriami możemy się kierować oceniając innowacje? – Po pierwsze istotność oferty, czyli to, na ile ta oferta jest rzeczywiście istotna dla klienta, wpisuje się w te główne trendy, ale także kluczowe atrybuty dla danej kategorii. W wódce może np. chodzić o czystość, w whisky o proces, o dojrzewanie, czy starzenie się tego produktu – tłumaczy Kaszuba.

Kolejnym krokiem, który pomoże ocenić, czy nowy produkt ma szansę zagrzać miejsce na rynku jest klarowność komunikacji. O to na rynku alkoholu ciężko, bo jego reklama jest bardzo obostrzona. – Jesteśmy na rynku regulowanym, więc komunikacja przede wszystkim płynie z butelki. Trzeba zwrócić uwagę, na ile butelka jest zauważalna i przekazuje wiadomość, te atrybuty, które producent chce przekazać konsumentowi.

Ostatnim punktem, jaki warto rozważyć, jest zasięg produktu. - Po trzecie zasięg i zauważalność aktywacji. Czyli to, co dalej będzie się działo z produktem, jaki jest plan aktywacji. Ile osób ma produktu spróbować, kupić, do kogo ma dotrzeć – wskazuje podstawowe wskaźniki, które pomagą nam ocenić potencjał rynkowy alkoholu Michał Kaszuba.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
REKLAMA
do góry strony