REKLAMAJACOBS - PRIMA - Baner Główny (październik 2019)
Łukasz Juskowiak, dyrektor marketingu z sieci Duży Ben, należącej do grupy Eurocash, Kongres Alkohole i Napoje 2019

Łukasz Juskowiak, dyrektor marketingu z sieci Duży Ben, należącej do grupy Eurocash, Kongres Alkohole i Napoje 2019 (fot.wiadomoscihandlowe.pl)

Młodzi ludzie zmienią rynek alkoholi, bo konsumują je zupełnie inaczej, niż ich rówieśnicy jeszcze 20-30 lat temu. Królują mniejsze pojemności, mniejsza zawartość alkoholu i chęć eksperymentowania – opisuje trendy wśród najmłodszych konsumentów Łukasz Juskowiak, dyrektor marketingu z sieci Duży Ben, należącej do grupy Eurocash.

REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)

 - Ponad 60 proc. młodych mówi, że upijanie się nie jest fajne. Coraz większa grupa osób deklaruje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaczęło pić mniej alkoholu lub wybierać produkty, które go zawierają mniej. Większość producentów zaczęło na to odpowiadać mniejszymi pojemnościami i mniejszą zawartością alkoholu – opisuje Juskowiak.

Jednocześnie ekspert sieci Duży Ben zwrócił uwagę, aby pamiętać, że to deklaracje, bo rynek alkoholi rośnie z roku na rok zarówno ze względu na ilość sprzedawanego alkoholu, jak i wartość całego rynku. Dane wskazuję więc na to, że napojów alkoholowych sprzedaje się coraz więcej.

Młodzi ludzie zupełnie inaczej widzą funkcję alkoholu w swoim życiu. - Młode osoby zamiast alkoholu wybierają po prostu jakąś formę rozrywki. Tak naprawdę jako producenci i dystrybutorzy alkoholu zaczynami konkurować z innymi rozrywkami, a nie sami między sobą – zauważa Juskowiak. Jako przykład podaje stany w USA, w których zalegalizowano marihuanę. Zaraz potem sprzedaż alkoholu spadła w nich nawet o 15 proc. To pokazuje, że alkohol może być „wymieniany” na inne dostępne rozrywki. Reagując na ten trend producenci wina wymyślili wino z dodatkiem wyciągu z marihuany.

Nowe produkty, które przemawiają do młodzieży i konsumentów do 35. roku życia, to przede wszystkim alkohole niosące nowe smaki. Zamiast przynosić na imprezę pół litra czystej wódki, młodzi wolą dziś przynieść 3 małe wódki smakowe. - Młodzi chcą pić mniej alkoholu, a nie go unikać. Pojawiają się takie produkty jak Lubelska Soda czy Gordon’s RTD, który ma 0,5 proc. alkoholu i według polskiej definicji nie jest alkoholem, natomiast pozwala się czuć, jakbyśmy pili alkohol. Mamy te atrybuty Gordon’sa, nie pijemy zwykłego soku na imprezie, ale jednocześnie nie upijamy się – tłumaczy Łukasz Juskowiak i przewiduje, że to właśnie będzie trend, który w następnych latach zmieni rynek alkoholu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony