REKLAMAProxi.cloud 11-25.10.2019
Monika Dyrda, client director w Nielsen Polska

Monika Dyrda, client director w Nielsen Polska (wiadomoscihandlowe.pl)

Rozwojem branży napojów sterują trendy – powiedziała podczas Kongresu Alkohole i Napoje 2019 Monika Dyrda, client director w Nielsen Polska. Na rynek napojów wpływają wygoda, troska o zdrowie, „bycie fit”, moda – zwłaszcza na butelki filtrujące i ekologia. Klienci podatni są również na wpływy lokalnych wytwórców i lubią marki rzemieślnicze.

REKLAMA

W porównaniu do sytuacji sprzed 10 lat, konsumenci mają większość skłonność do kupowania nowości. Z badania „Shopper Trends” przeprowadzonego przez firmę Nielsen wynika, że trendy nie wpływałyby na rynek, gdyby nie skłonność konsumentów do eksperymentowania. Rośnie liczba osób, które lubią wypróbowywać nowe produkty, w 2018 roku 7 proc. osób twierdziło, że trzyma się swoich wypróbowanych marek. Jeszcze 10 lat wcześniej 12 proc. osób nie lubiło nowości.

W ciągu ostatnich trzech lat dynamicznie rosła sprzedaż mleka roślinnego, soków typu smoothie i piwa bezalkoholowego. Każdą z tych kategorii sterują inne trendy. Wartość rynku mleka roślinnego w okresie od lipca 2017 r. do lipca 2019 r. rósł od około 18 proc. do około 12 proc. rocznie. Wybierając ten produkt klienci kierują się trendem zdrowotnym, modą i ekologią.

Produktem, który w ostatnich latach zrobił spektakularną karierę jest smoothie, będące zdrową przekąską. Rynek rósł niezwykle dynamicznie, od 178 proc. w 2017 roku do 76 proc. w 2019 roku. Konsumenci zainteresowali się tego typu sokami ze względu na dbałość o zdrowie, ale kierowali się też modą, wygodą i chęcią „bycia fit”. Równie szybko wzrastała sprzedaż piwa bezalkoholowego. Tu najmocniejszy wzrost nastąpił w 2019 roku, kiedy sprzedaż była wyższa aż o 165 proc. niż w roku poprzednim. 
 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony