REKLAMAHELIO - Baner Główny - NATURA (21-27.10.2019)
Jakimi trasami poruszają się klienci, robiąc zakupy w sklepie? Przy których półkach spędzają najwięcej czasu? Jak długo czekają w kolejce do kasy? Na takie pytania, dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu, mogą odpowiedzieć bezprzewodowe kamery.
REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (21-24.10.2019)
Mapa ciepła pokazująca strefy, gdzie ruch jest największy (jasne kolory) i najmniejszy (ciemne kolory)

Mapa ciepła pokazująca strefy, gdzie ruch jest największy (jasne kolory) i najmniejszy (ciemne kolory)

Systemy kamer dozorowych, oprócz zwiększania bezpieczeństwa i eliminowania strat spowodowanych kradzieżą asortymentu, pełnią dziś w sklepach także inne funkcje. Do najważniejszych należy poznanie i analiza zachowań kupujących. I tak np. funkcja zliczania osób daje natychmiastowy dostęp do danych, dotyczących liczby odwiedzin placówki przez klientów. Pozwala ona mierzyć godzinowe natężenie ruchu, szacować wydajność magazynu oraz oceniać powodzenie kampanii promocyjnych. Dzięki specjalnemu oprogramowaniu można tworzyć raporty porównawcze dla wielu placówek. Nie bez znaczenia jest też dostęp do nagrań wizyjnych (na żywo lub archiwalnych), dostępnych z dowolnego miejsca, np. siedziby głównej firmy, biur regionalnych lub za pośrednictwem urządzeń przenośnych. – Obserwujemy coraz większe zainteresowanie sieci handlowych zbieraniem i analizą danych dotyczących przepływu klientów. Takie systemy funkcjonują już w wielu obiektach – informuje Marcin Guziński z firmy Top­‑Key, specjalizującej się w systemach teletechnicznych.
Monitorowanie czasu, jaki klienci spędzają przy konkretnych produktach i w określonych miejscach, np. przy ekspozycjach asortymentu, to kolejne zadania realizowane przez systemy kamer dozorowych. Statystyki te są następnie wyświetlane w postaci tzw. map ciepła. Odpowiednia aplikacja może ponadto zostać użyta do zobrazowania najbardziej popularnych tras, którymi poruszają się klienci. – Analiza map cieplnych pozwala zebrać cenne wskazówki, przydatne do poprawy aranżacji sali sprzedaży. Jest np. niezwykle przydatna w przypadku planowania kampanii promocyjnych. Z kolei miejsca rzadziej odwiedzane można przeorganizować w taki sposób, by skorygować trasy ruchu kupujących – opowiada Agata Majkucińska z Axis Communications, producenta sieciowych systemów nadzoru wizyjnego. Dodatkową korzyścią jest obserwacja reakcji klientów na różne formy ekspozycji. Systemy dozoru mogą ponadto monitorować liczbę wizyt zakończonych transakcją.
W większych sklepach takie rozwiązania pomagają efektywniej zarządzać pracą personelu, monitorować kasy i tym samym rozładowywać kolejki. Badania przeprowadzone przez Barclays Bank w Wielkiej Brytanii wykazały, że blisko 68 proc. kupujących regularnie rezygnuje z zakupów, gdy kolejka jest za długa. Co więcej, połowa nie przekroczy nawet progu sklepu, gdy widzi tłum przy kasie. Jak z tym problemem pomagają walczyć sieciowe systemy dozoru wizyjnego? Dzięki funkcji inteligentnej analizy, automatycznie powiadomią personel sklepu, gdy kolejki przekroczą zdefiniowane progi. Takie rozwiązanie pozwoli ponadto tak zorganizować pracę kasjerów, by w godzinach szczytu obsługa odbywała się jak najsprawniej.
Kamery mogą również czuwać nad zatowarowaniem półek. Gdy świecą one pustkami, system powiadamia o konieczności doniesienia produktów z magazynu.

(SSZ)

Wiadomości Handlowe, Nr 9 (128) Wrzesień 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony