REKLAMAVOG - baner główny 2018

(fot. mat. pras.)

Karma dla zwierząt jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się kategorii na rynku FMCG. Istnieje coraz większe zapotrzebowanie nabywania takich produktów wśród właścicieli zwierząt domowych. Odpowiedni merchandising, przygotowywanie planogramów i budowanie właściwej ekspozycji karmy dla zwierząt opiera się na kilku podstawowych zasadach, a stosowanie ich wpływa znacznie na zwiększenie sprzedaży – mówi Paweł Waśko, Group Account Manager z ASM Sales Force Agency.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Zgodnie z ogólnym trendem zdrowego odżywiania wzrasta również świadomość właścicieli zwierzaków domowych, którzy swoich podopiecznych coraz częściej karmią gotowymi produktami, aby zapewnić im zbilansowaną i najlepiej dobraną do potrzeb dietę. Warto więc pamiętać o tych produktach i posiadać je w ofercie w swoim sklepie. Karma dla zwierząt stała się produktem pierwszej potrzeby, warto ją posiadać w ofercie również w sklepach osiedlowych. Przy swoim dynamicznym wzroście posiada również jeden z największych potencjałów wzrostu na najbliższe lata.

Przygotowanie poprawnej ekspozycji karm dla kotów należy rozpocząć od grupowania produktów markami, następnie rozdzielenia karm mokrych (puszek, saszetek, tacek) od suchych, kolejnym kryterium to wielkość i rodzaj opakowania, a następnie smak. Marki premium należy ustawić w najlepszych miejscach, na wysokości między biodrem i ramieniem, raczej w środku całej kategorii. - Produkty ciężkie należy ułożyć na dolnych półkach, lżejsze na wyższych. Warto także postawić na materiały wspierające sprzedaż i poprawiające ekspozycję produktów, takie jak chociażby wypychacze na saszetki. W przypadku kategorii przekąsek, czyli produktów „impulsowych”, należy umieścić je na różnego rodzaju podajnikach ekspozycyjnych, bądź „paskach” w okolicy produktów suchych i mokrych, ale także w pobliżu artykułów komplementarnych – wyjaśnia Paweł Waśko.

- Tworząc ekspozycję należy pamiętać również o kilku kluczowych zasadach. Pierwszą z nich jest „widoczność” – im lepiej widać produkt, tym większa szansa na to, że klient zdecyduje się właśnie na niego. Druga zasada to „logiczne uporządkowanie” na półce lub stojaku w sklepie. Produkty powinny być podzielone na kategorie i ułożone we właściwej kolejności, a przy tym łatwo dostępne – tłumaczy ekspert. - Trzecią zasadą jest „wrażenie obfitości”, aby klient miał poczucie szerokiego wyboru.

Wiadomo, że najłatwiej zachęcić klienta do zakupów atrakcyjną ekspozycją produktów. To samo w sobie działa jak reklama – dodaje.

Jakie jest znaczenie odpowiedniej ekspozycji produktów bardzo dobrze zdaje sobie sprawę również Beata Stpiczyńska, Junior Trade Marketing Manager PET Poland, z Spectrum Brands Poland. - Sposób, w jaki klienci postrzegają asortyment produktów znajdujący się w danym sklepie ma wpływ na ich decyzje zakupowe. Dlatego zrozumienie mechanizmów stojących za tymi decyzjami oraz umiejętne ich wykorzystywanie nieodzownie wiąże się z osiąganymi wynikami sprzedażowymi. Odpowiednia ekspozycja towaru przekłada się także na komfort klienta w procesie podejmowania decyzji. Pierwsze wrażenie formułuje się w przeciągu pierwszych dziesięciu sekund – mówi specjalistka.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~BURAK-JACYNEK 2 11 miesięcy temu

    miau,miau,miau kici kici kici

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~BURAK-JACYNEK 1 11 miesięcy temu

    miau,miau,miau kici kici kici

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony