REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny (kwiecień 2018)
Daniel Obajtek, Armen Papazjan, Michał Seńczuk i Janusz Stroka

Daniel Obajtek, Armen Papazjan, Michał Seńczuk i Janusz Stroka (fot. materiały prasowe)

Początek roku przyniósł nam wiele głośnych transferów. Kilka dużych sieci handlowych zmieniło swoich prezesów i wzbogaciło się o nowe nazwiska. Przedstawiamy zestawienie najważniejszych zmian personalnych w polskim handlu.

REKLAMAKONGRES RYNKU FMCG 2018 - Belka w artykułach

Zmiany na najwyższych szczeblach:

Stanowisko prezesa firmy Lotos objął Mateusz Bonca. Zastąpił on Marcina Jastrzębskiego. To menadżer z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowym zarządzaniu i doradztwie strategicznym dla wiodących koncernów przemysłowych i finansowych w Europie, Afryce, na Bliskim Wschodzie.

Oprócz zmiany najważniejszego człowieka w firmie, do składu zarządu powołano Piotra Ciacha, dotychczasowego przewodniczącego rady nadzorczej spółki. W latach 2010-2012 był menedżerem w Peppers and Rogers Group Middle East w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W latach 2012-2016 pełnił funkcję dyrektora w Deutsche Bank AG we Frankfurcie nad Menem. Wcześniej praktykował także w Deloitte & Touche i MARSH.

Ze stanowiska prezesa grupy PKN Orlen odwołano Wojciecha Jasińskiego. Funkcję powierzono Danielowi Obajtkowi,który zrezygnował z roli prezesa zarządu Energa SA. Jednocześnie dokonano zmian w zarządzie odwołując wiceprezesa zarządu Mirosława Kochalskiego oraz Marię Sosnowską, odpowiedzialną za zakupy i inwestycje.

Dyrektorem generalnym firmy Intermarche został Armen Papazjan. Ma on 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu hiper- i supermarketami. W latach 1998-2006 oraz 2009-2018 pracował dla Carrefour Polska, zajmując w tym czasie szereg odpowiedzialnych stanowisk. Był m.in. dyrektorem dwóch hipermarketów Carrefour – w Warszawie i Łodzi, a także dyrektorem regionalnym, nadzorującym operacyjną działalność regionu. W późniejszym okresie pełnił funkcje dyrektora handlowego ds. produktów niespożywczych, a następnie dyrektora handlowego ds. artykułów spożywczych.

Nowym prezesem sieci Polomarket został Marcin Sowa, zajmując stanowisko poprzednika, Michała Seńczuka, który postanowił kontynuować swoją karierę poza strukturami firmy. Do nowego składu dołączył Jarosław Brudnicki, odpowidzialny za zakupy i marketing, Bartosz Pietruszka dyrektor operacyjny, Piotr Szmyt dyrektor finansowy, Anita Tołysz odpowiedzialna za administrację i compliance.

Janusz Stroka objął stanowisko dyrektora generalnego Netto. Poprzednio pełnił funkcję dyrektora pionu nowych formatów w grupie REWE. Ma doświadczenie i wiedzę, zdobyte podczas dwóch dekad pracy na wiodących stanowiskach w sprzedaży detalicznej w kilku krajach, m.in. w Polsce, Rosji i na Ukrainie.

Robert Krzak, wieloletni członek rady nadzorczej sieci Piotr i Paweł został jej wiceprezesem. To element większych zmian w kadrze zarządzającej firmy wynikającej z przejęcia sieci przez TFI Capital Partners.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 8
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"