REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)
Na zdjęciu kasa sekundowa testowana przez Żabkę w jednym z poznańskich sklepów

Na zdjęciu kasa sekundowa testowana przez Żabkę w jednym z poznańskich sklepów (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Strona 2 z 2
REKLAMAPurella - SuperSuple - Belka w artykułach (01-15.12.2019)

Żabka w kilku swoich placówkach w Poznaniu testuje także - znane już z innych sieci handlowych, nie tylko spożywczych - małe ekrany dotykowe służące do zbierania opinii klienta na temat zakupów. Urządzenia umieszczone są bezpośrednio przy tradycyjnej kasie, nad terminalem płatniczym. Ekrany te wykorzystywane są przez Żabkę również do informowania klienta o niektórych dostępnych w sklepie usługach.

Testy prowadzone przez Żabkę w Poznaniu to kolejny krok w kierunku transformacji cyfrowej sieci. - W ubiegłym roku informowaliśmy o szeregu rozwiązań technologicznych, które sukcesywnie będziemy testować w sklepach naszej sieci i w przypadku pozytywnej weryfikacji przez klientów i franczyzobiorców, będą one wdrażane do większej liczby sklepów - podkreśla biuro prasowe Żabki.

Sieć dodaje, że do końca roku planuje uruchamianie kolejnych sklepów testowych podobnych do tego odwiedzonego przez naszą redakcję. W placówkach stopniowo zwiększana będzie liczba testowanych technologii. - Można się spodziewać również wdrażania wybranych rozwiązań do standardu Żabki - zapowiada sieć.

Przypomnijmy, Żabka we wrześniu 2018 r. zaprezentowała za zamkniętymi drzwiami wraz z Microsoftem koncept "sklepu convenience przyszłości". W placówce pojawiły się kasy samoobsługowe z wideoweryfikacją obiektów, oraz inteligentne półki rozpoznające klienta i podpowiadające mu produkty w oparciu m.in. o historię zakupową czy pogodę danego dnia. Całość ma być zintegrowana z aplikacją mobilną.

Oprócz współpracy z Microsoftem, Żabka porozumiała się również z technologiczną firmą AiFi. Celem tego sojuszu jest "stworzenie konceptu sklepu convenience umożliwiającego zakupy z pominięciem kas". Rozwiązania AiFi zastosowane zostaną w sklepach Żabki nowej generacji, jak również posłużą do stworzenia sklepów bezkasowych, w pełni zautomatyzowanych, czynnych 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Technologia zostanie wykorzystana także w formacie sklepów kontenerowych, rozwijanym przez Żabkę od kilku lat, głównie w kurortach nadmorskich.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 41

  • 29
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 6
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (5)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~TB 5 5 miesięcy temuocena: 50% 

    COOP? po co? Wystarczy skupić się na rozwiązaniu z Amazona lub innego Wallmarta.

    oceń komentarz
  • ~Zonk 4 5 miesięcy temuocena: 100% 

    Wystarczy zobaczyć jak ma to rozwiązane siec COOP

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~TB 3 5 miesięcy temuocena: 100% 

    Pomysł na stawianianie w małym sklepie skrzynki aby Klient sam sobie skanował produkty jest bez sensu w dobie innych możliwości - wystarczy się rozejrzeć po rynku.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Praktyk 2 5 miesięcy temuocena: 100% 

    TB, mógłbyś/as rozwinąć ? Podeprzeć tezę argumentacja?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~TB 1 5 miesięcy temuocena: 100% 

    Ślepa uliczka.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony