REKLAMAIVECO - Baner główny - ALL INCLUSIVE_v2

BRANŻA PO GODZINACH

 

11 kwietnia 2017, 14:49

Supermarket miał sugerować pracownikom, że taka prędkość obsługi jest niezbędna, by zachować posadę. Były pracownik brytyjskiej sieci supermarketów Aldi twierdzi, że w sklepach tej marki panuje oburzający reżim pracy. Według managera, kasjerzy mają skanować po 1000 produktów na godzinę - czyli przynajmniej jeden na każde 3 sekundy.

(mat. własne)

Jak twierdzi zastępca kierownika Andrei Ignatescu - personel, który nie wypełnia takiego limitu, jest postawiony przed groźbą zwolnienia. Najczęściej odbywają nawet spotkania z managerami, którzy mają przedstawiać im konieczność zwiększenia tempa pracy. Ignatescu powiedział Daily Mail, że osoby, które trzy razy trafią na taką motywacyjną rozmowę, zostają zwolnione.

Polityka Aldi okazuje się korzystna jedynie z punktu widzenia wydajności - bo spotkała się z krytyką nie tylko pracowników, ale też klientów. Ludzie robiący zakupy w supermarketach Aldi narzekają, że nie mają czasu na spakowanie zakupów - bo kasjerzy muszą szybko przechodzić do następnego klienta w kolejce. Jak mówi Ignatescu: - Każdy kasjer jest na bieżąco obserwowany. Dostaje ocenę za tempo, ale też za zadowolenie klienta: jeśli jest za wolny, to dostanie minusa, jeśli jednak jest zbyt szybki i klienci denerwują się takim tempem - to również minus dla pracownika. To, czego wymaga szefostwo, to nierealistyczne - jednak pozwala utrzymać presję wśród pracowników. Ludzie biorą zwolnienia, bo nie wytrzymują stresu.

Rzecznik Aldi skomentował: - Nasz były manager nigdy nie zgłosił problemu w wymienionych aspektach, kiedy u nas pracował. Jego punkt widzenia jest niereprezentatywny dla wszystkich naszych 29 000 pracowników. Nasi kasjerzy są trenowani na efektywnych pracowników, którzy mają obsługiwać zadowolonych klientów. To pomaga nam też utrzymywać w sklepach niskie ceny.

Tagi: Aldi, Aldi UK

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"