REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 03.10.2019)

(materiały prasowe)

Firmy Checkpoint Systems oraz ECR zrealizowały badanie wpływu technologii samoobsługowego skanowania cen na zyski sieci handlowych. Z raportu wynika, że kasy samoobsługowe wciąż są dalekie od doskonałości i generują wymierne straty dla sklepów.

REKLAMAProxi Cloud Belka w artykułach_wrzesien

Projekt badawczy Self-Checkout in Retail: Measuring the Loss (Kasy samoobsługowe w handlu detalicznym: pomiar strat) miał na celu zbadanie wpływu samoobsługowych technologii skanowania cen produktów i płacenia za zakupy (SCO) na zyski sklepów.

Został zrealizowany przez Adriana Becka, emerytowanego profesora uniwersytetu w Leicester. Obejmował kompleksową analizę wpływu technologii SCO na zyski sklepów detalicznych oraz opracowanie rozwiązań, które mogą pomóc handlowcom zminimalizować ryzyko związane z tymi technologiami.

W czasie, gdy w sektorze handlu detalicznego ma miejsce transformacja cyfrowa, wiele sklepów wprowadza nowe technologie, które ułatwiają klientom zakupy i zapewniają bezproblemową obsługę. W ciągu minionych 15 lat koncepcja samoobsługowych punktów sprzedaży, gdzie klienci mogą szybko zeskanować ceny produktów i zapłacić za nie za pomocą aplikacji w smartfonie, zyskała wielu zwolenników.

Technologie te umożliwiają bardziej interaktywną i spersonalizowaną obsługę klientów, którzy mogą szybko i w sposób bardziej niezależny płacić za zakupy. Ponadto systemy SCO ułatwiają detalistom zwiększenie produktywności. Przewiduje się, że w najbliższych latach powstanie jeszcze więcej sklepów samoobsługowych. Na przykład Amazon do 2021 roku zamierza utworzyć na całym świecie 3000 takich punktów, podobnych do tych, które działają już w Seattle i Chicago.

Jak wynika z raportu, technologie SCO usprawniają obsługę klientów i zwiększają produktywność sklepów, z drugiej strony mogą niekorzystnie wpływać na rentowność placówek handlowych.

SCO a straty w sklepach

Z badań, w ramach których firma ECR przeanalizowała dane dostarczone przez 13 przedsiębiorstw handlu detalicznego w Stanach Zjednoczonych i Europie oraz dwóch producentów technologii SCO, wynika, że im szerzej sieć detaliczna wykorzystuje kasy samoobsługowe, tym większe odnotowuje straty.

Badania objęły trzy typy systemów SCO: Fixed SCO (skanowanie produktów przy kasie samoobsługowej), Scan and Go (korzystanie z urządzenia skanującego udostępnionego przez sklep) oraz Mobile Scan and Go (skanowanie produktów za pomocą własnego smartfona). Okazuje się, że w sklepach, gdzie 55-60 proc. transakcji realizowano w punktach Fixed SCO, straty były większe o 31 proc., natomiast w sklepach stosujących systemy Scan and Go ― nawet o 18 proc. w porównaniu ze sklepami, które w ogóle nie używały technologii SCO.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~niki 1 5 miesięcy temu

    Znaczy zostaje po staremu, kasjer, czytnik ... pii...ik ... Hela podaj kod na truskawki.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony