REKLAMAPszczółka - Baner Główny - Pychałki (maj 2018)
Katarzyna Paliwoda, Head of Business Central & Eastern Europe w firmie Facebook podczas Kongresu Rynku FMCG 2018

Katarzyna Paliwoda, Head of Business Central & Eastern Europe w firmie Facebook podczas Kongresu Rynku FMCG 2018 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Młodych ludzi można określić mianem "pokolenia mikrofali". - To pokolenie, które "chce tego teraz i chce to gorące". Spełnianie jego potrzeb jest bardzo ważne - mówiła podczas Kongresu Rynku FMCG 2018 Katarzyna Paliwoda, Head of Business Central & Eastern Europe w firmie Facebook.

REKLAMAKORAL - belka w artykułach - Bracia Koral (Smaki dzieciństwa) - maj 2018

Przedstawicielka internetowego giganta w trakcie swojego wystąpienia zwróciła uwagę na to, jak szybko zmienia się sposób komunikowania z konsumentem. Wskazała, że radio potrzebowało 38 lat by dotrzeć do 50 mln osób, telewizji dotarcie do takiego grona zajęło już tylko 13 lat, natomiast telefony potrzebowały jedynie dekady bo dotrzeć do... 2 miliardów ludzi.

Paliwoda podkreślała, że 90 proc. użytkowników Facebooka (również Instagrama, Messengera, WhatsApp) korzysta z niego w smartfonach. Zarazem dodała, że firma Facebook "prawie przespała" moment smartfonowej rewolucji. Opowiadała, że jeszcze na początku 2010 r. aplikacja mobilna Facebooka działała wolno, a wszystkie nowe produkty rozwijane były z myślą o desktopach.

- Mark [Zuckerberg], widząc wzrost telefonów komórkowych i widząc, że zaraz prześpimy ten moment i de facto zaraz nas nie będzie, jeżeli czegoś nie zrobimy, zamknął wszystkich inżynierów, zbanował jakąkolwiek pracę dla desktopu i powiedział, że od teraz mają projektować tylko i wyłącznie z myślą o telefonach komórkowych - mówiła Paliwoda. Jak stwierdziła, oznaczało to de facto porzucenie 90 proc. ówczesnego biznesu, a przygotowywanie się na to, co ostatecznie wydarzyło się niecałe 24 miesiące później, czyli gwałtownego rozwoju smartfonów.

Rewolucja związana ze smartfonami i rozwojem internetu sprawiła, że ludzkość wykorzystuje dziś o wiele więcej danych. Z danych przytaczanych przez Paliwodę wynikało, że do 2003 r. ludzkość wyprodukowała łącznie 5 bln gigabajtów danych. Obecnie taka ilość danych produkowana jest... co 10 minut.

- Atencja ludzka, uwaga naszych konsumentów, diametralnie się zmienia. Pochłaniamy coraz więcej treści, pochłaniamy ją w zupełnie inny sposób, niż poprzez 30-sekundowe reklamy telewizyjne. Już nawet 2,5-godzinne filmy na Netfliksie można oglądać z przyspieszeniem, dlatego że dla najmłodszej grupy odbiorców normalne tempo jest za wolne - mówiła Paliwoda. Jak podała, w firmie Facebook wszystkie szkolenia online, również te obowiązkowe, można oglądać nawet na trzykrotnym przyspieszeniu.

Zdaniem przedstawicielki Facebooka, rewolucja 4.0 dała dużo nadziei na to, że ludzkości uda się uporać z problemami, które dotychczas nie zostały rozwiązane. Paliwoda jako przykład wskazała opracowaną przez jej firmę usługę Amber Alert, wprowadzoną już w pięciu krajach regionu CEE, która wkrótce może trafić również do Polski.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 10

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (5)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~bocek 5 4 dni temu

    Będzie gdzieś prezentacja p.Paliwody do pobrania? To było świetne wystąpienie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~moda i szyk 4 5 dni temuocena: 100% 

    czaje luz, ale się odstawiła jakby na kacu szła do żabki po setke i dwa piwa.

    oceń komentarz
  • ~xn 3 5 dni temuocena: 100% 

    era new world order w natarciu, ludem trzeba łatwo sterować, bez środków przymusu, wiedząc o nim wszystko można to robić niskim nakładem, łatwo kreować nowe trendy, ideologie, preferencje, style, manipulowane masy stają się podatne do sterowania jak stado baranów w zagrodzie, wystarczy jeden pasterz , dwa psy i barany robią, co zechce pasterz, a jeżeli to zły pasterz i prowadzi stado w przepaść? barany muszą zacząć myśleć samodzielnie, bo baca jest nieprzeciętnie chytry, ciągle mu mało i mało i nie kieruje się wcale moralnością,

    oceń komentarz
  • ~johnny sick 2 5 dni temuocena: 100% 

    kupa wymieszana z sianem dla idiotów i porąbów emocjonalnych na masowa skalę , debile i tyle

    oceń komentarz
  • ~Ta jasne 1 6 dni temuocena: 100% 

    No i co z tego? Czy jesteśmy w związku z tym szczęśliwi? Po co ta gonitwa, ten pośpiech? To stwarzanie sobie problemów, których kiedyś nie było. Czy jesteśmy szczęśliwi w czasach social mediów, w czasach smartfonów? Może i trochę tak, ale to szczęście jest pozorne, zachowujemy się jak gwiazdy, celebryci, nieustannie się czymś dzieląc w sieci, życie staje się na pokaz. Technologia nie daje nam szczęścia, a już na pewno nie ingerencja w relacje międzyludzkie, coraz bardziej odbiera nam to wszystko smak i radość z zwykłego życia. Nikt nam nie każe nieustannie gnać w przyszłość, a jednak to robimy i robimy to coraz szybciej - po co te rewolucje, ten maniakalny trend, by urządzenia "myślały", były inteligentne( Internet rzeczy, smart technologie, robotyka) - komu to wszystko potrzebne, zatracamy się w tych maniach ulepszeń, które są w większości niepotrzebne. Nie możemy cieszyć się teraźniejszością, bo stale nakazuje nam się dalszy postęp, progres - nikt nam niczego nie może narzucać.

    oceń komentarz
do góry strony
"