REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny - 100 lat Niepodległości (wrzesień 2018)

(Kaufland Polska)

Kaufland planuje ograniczenie zużycia tworzywa sztucznego co najmniej o 20 proc. do 2025 roku oraz 100 proc. opakowań nadających się do recyklingu w przypadku marek własnych do 2025 roku. Jednocześnie firma zapowiada rezygnację z wybranych artykułów z tworzywa sztucznego już do końca 2019 roku.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień 2018

Walka przeciw plastikowym opakowaniom jest coraz częściej poruszanym tematem w debacie społeczno-gospodarczej. Handel detaliczny odgrywa tutaj kluczową rolę. Kaufland będąc tego świadomym podejmuje działania mające na celu ograniczenie zużycia i produkcji opakowań z tworzywa sztucznego.

Grupa Schwarz, do której obok Kauflandu należy Lidl, wystartowała z kompleksową i szeroką kampanią poświęconą ograniczeniu używania plastikowych opakowań, zwiększenia liczby opakowań biodegradowalnych i stosowania opakowań przyjaznych środowisku. W ramach tych założeń we wszystkich krajach, w których działa Kaufland, zużycie tworzywa sztucznego zostanie zredukowane przynajmniej o 20 proc., 100 proc. opakowań marek własnych będzie można poddać recyklingowi, a do końca 2019 roku wybrane artykuły z tworzywa sztucznego zostaną wycofane.

- W 2019 roku planujemy np. zastąpić folię, w której sprzedajemy nasze banany K-Bio, tekturowymi banderolami. Takie rozwiązanie funkcjonuje już w sieci Kaufland w innych krajach, dzięki czemu zmniejszamy roczne zużycie opakowań o ok. 32 tony. Zastępując opakowania z tworzyw sztucznych naszych marek własnych na takie, które poddają się recyklingowi, otrzymamy surowiec wtórny i tym samym zredukujemy znacząco negatywny wpływ na środowisko –  mówi Krzysztof Szponder, członek zarządu i szef Departamentu Zakupów w Kaufland Polska. 

Ogólne zużycie opakowań zostanie znacznie zredukowane lub ograniczone tam gdzie to możliwe, w całej sieci Kaufland. Do artykułów, które pod koniec roku 2019 zostaną wycofane, należą np. patyczki do uszu z tworzywa sztucznego. We wszystkich krajach zostaną one zastąpione rozwiązaniem przyjaznym dla środowiska. To samo dotyczy plastikowych słomek oraz jednorazowych naczyń marek własnych. W przypadku tych ostatnich, obok przyjaznych środowisku tekturowych naczyń, w asortymencie pojawi się więcej naczyń wielokrotnego użytku. Już w roku 2013 Kaufland zobowiązał się, by przy kosmetykach i produktach do pielęgnacji ciała, a także środkach piorących i czyszczących należących do marek własnych zrezygnować z granulek z mikroplastiku.  

Poza konkretnymi rozwiązaniami, Kaufland zamierza także prowadzić działania informacyjne, aby zwrócić uwagę najbliższego otoczenia na zjawisko recyklingu i odpadów. Tylko klienci świadomi alternatywnych rozwiązań mogą samodzielnie dokonać wyboru i zmienić swoje decyzje zakupowe. Działania te zostały zapoczątkowane umieszczeniem w sklepach kontenerów, do których oprócz standardowych odpadów, takich jak folia, papier, tektura czy baterie można też wrzucać żarówki, a w punkcie informacyjnym można oddawać mniejsze elektroodpady.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony