REKLAMAPOLOmarket - baner główny (21.02.-22.03.2020)
Kaufland z najtańszym koszykiem w sierpniu

Kaufland z najtańszym koszykiem w sierpniu (fot. Kaufland Polska)

W sierpniu za przykładowy zestaw popularnych produktów FMCG zapłaciliśmy o 3,72 zł mniej niż w lipcu. Najdroższy koszyk w sierpniowym badaniu pochodził z sieci cash & carry – Makro, gdzie za te same zakupy trzeba było zapłacić o blisko 28 zł więcej niż w sklepie najtańszym, którym w sierpniu okazał się Kaufland. Nadal średnio najdroższe zakupy robiliśmy w sklepach online, choć zdarzały się i tu najtańsze z porównywanych produktów.

REKLAMAPREMIUM ROSA - Belka w artykułach - 19.02. - 04.03

ASM Sales Force Agency w kolejnym miesiącu przeanalizowało ceny produktów przeciętnego koszyka zakupów Polaków. Druga połowa letnich wakacji okazała się przyjazna dla naszych portfeli: w sierpniu za przeciętne zakupy Polacy zapłacili o 3,72 zł mniej niż w poprzednim miesiącu – 233,08 zł, wobec lipcowej średniej wartości koszyka – 236,80 zł. Najtańsza w sierpniowym badaniu okazała się sieć tradycyjna Kaufland, ze średnią wartością koszyka 220,16 zł.

Co ciekawe, najdroższy w sierpniu był przedstawiciel hurtowni cash & carry – Makro, gdzie za analogiczny koszyk zakupów trzeba było zapłacić o blisko 28 zł więcej (248,03 zł). Dyskont Lidl (z kwotą 234,81 zł) ponownie uplasował się stabilnie najbliżej środka rankingu.

Od lipca zespół ASM SFA analizuje dodatkową kategorię kanału sprzedaży, jaką są tzw. hybrydy, czyli sklepy funkcjonujące zarówno w internecie, jak i stacjonarnie. Średnią wartość koszyka zakupowego dostępnego w tej kategorii wyliczono na podstawie danych z czterech par sklepów: odpowiednio Auchan vs. Auchan Direct, E.Leclerc vs. E.Leclerc online, Carrefour vs. E-Carrefour oraz Tesco vs. Tesco e-zakupy. W porównaniu z pozostałymi kategoriami (internetowymi platformami sprzedaży i sklepami offline) sieci hybrydowe plasują się pośrodku: uśredniona kwota za zakupy w nich jest o ok. 5 proc. niższa niż w sklepach stricte wirtualnych, a zarazem nieco wyższa (o 0,5 proc.) niż w sklepach tradycyjnych. Przy czym wersja online kanału hybrydowego jest statystycznie droższa od jej stacjonarnego odpowiednika – najbardziej zbliżone ceny znajdziemy w sieci Auchan (sklep tylko o 0,58 proc. tańszy niż Auchan Direct), a największą rozpiętość cenową wykazała sieć E.Leclerc (E.Leclerc online był aż o 12,7 proc. droższy niż jego stacjonarny odpowiednik). W szczegółowej analizie zobaczymy, że choć w przypadku hybryd trafić można sporadycznie na tańsze produkty w internetowym odpowiedniku sklepu, to summa summarum bardziej opłacalne są zakupy w sklepie niż online.

Badanie cen w sierpniu pokazuje cenę przykładowego koszyka zakupowego – przy czym najwyższy wynik (a więc najdroższy koszyk) nie oznacza, że wszystkie produkty są w danym miejscu najdroższe. Analogicznie – nie ma możliwości zakupienia wszystkich produktów w najniższej cenie w jednym miejscu. Nawet tańsze sieci posiadają w swoim asortymencie najdroższe grupy produktów – np. sieć Biedronka, która w sierpniu uplasowała się na trzecim miejscu w rankingu niskich cen koszyka, dwie kategorie produktów sprzedaje w najdroższych cenach (produkty tłuszczowe i słodycze).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 34

  • 21
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 7
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (6)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Gość 6 4 miesiące temu

    Guzik prawda, nie wiem kto dokonywał analizy ale Kaufland nie jest najtańszym z wymienionych...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Zofija 5 4 miesiące temu

    Nie ma Netto, nie ma Dino itd.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Januzx 4 4 miesiące temuocena: 67% 

    Ktoś w tej tabelce najtańsze najdroższe na chybił trafił zaznaczał bez czytania czy jak

    oceń komentarz
  • ~fryc 3 5 miesięcy temuocena: 100% 

    żeby hurtownie były znacznie droższe od detalu.ach,nie chce mi się komentować

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Forscher 2 5 miesięcy temuocena: 100% 

    Rankingi... porównania... zwycięzcy... Sklepów E.Leclerc jest 47. Takich weźmy na to sklepów Aldi jest w Polsce niemal TRZYKROTNIE więcej. Liczba hal Selgros i Makro ŁĄCZNIE nie sądzę by przekraczała 100 E.Leclerc jest uwzględniony w tym "rankingu" Selgros jest uwzględniony w tym "rankingu" Makro jest uwzględniony w tym "rankingu" Adli - nie. Porównując ceny zwycięzcy tego "rankingu" z cenami artykułów takich samych lub ich substytutów ze wspomnianym Aldi osobiście wybieram tą drugą sieć. Tam jedne zakupy owocuja kolejnymi :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~TakiJeden 1 5 miesięcy temuocena: 100% 

    Dlaczego w tych zestawieniach nie ma polskich sieci, np. Dino i POLOmarket? Mam wrażenie, że ostatnimi czasy stało się to regułą w tego typu porównaniach.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony