REKLAMAKORAL - Bracia Koral - Rożek - Baner Główny (06-10.04.2020)

(Źródło: kaufland.com)

Niemiecka sieć hipermarketów Kaufland ogłasza kampanię REset – międzynarodową strategię redukcji plastiku wypracowaną przez grupę Schwarz. Sieć podejmuje systemowe działania, mające znacznie zmniejszyć zużycie plastiku w łańcuchu dostaw żywności.

REKLAMA

Detalista rozpoczyna redukcję plastiku, zaczynając od swoich produktów. Jeśli niektóre plastikowe części opakowań są zbędne – np. nie chronią przed działaniem czynników zewnętrznych lub nie mają wpływu na utrzymanie świeżości – sieć pozbywa się ich, stopniowo optymalizując swoje opakowania. Ważne jest również to, aby podlegały one recyklingowi, dlatego specjaliści Kauflandu regularnie konsultują się z ekspertami i tworzą innowacyjne rozwiązania w tym zakresie.

Kaufland ogranicza zużycie i sprzedaż jednorazowych toreb. Do oferty wprowadzono bardziej przyjazne dla natury odpowiedniki wielokrotnego użytku. Są one bardzo wytrzymałe, wygodne, pakowne, można je łatwo złożyć i dzięki temu zawsze mieć pod ręką. Do marketów sieci Kaufland klienci mogą też przyjść z własnymi pojemnikami na żywność, a zostaną do nich zapakowane produkty ze stoisk z obsługą, czyli sery, wędliny i produkty garmażeryjne – z wyłączeniem mięsa i drobiu. Rocznie sieć eliminuje z obrotu ponad 40 mln toreb jednorazowych.

Od 2015 r. sieć używa skrzynek wielokrotnego użytku EPS na owoce i warzywa. Dzięki temu udało się zmniejszyć emisję CO2 o 14 tysięcy ton – a we wszystkich krajach, w których jest Kaufland, o prawie 100 tysięcy ton. Zaoszczędzono 6 tysięcy ton kartonu i 5 tysięcy ton jednorazowych opakowań plastikowych.

Strategia redukcji plastiku grupy Schwarz

Grupa Schwarz, obejmując dwa koncerny handlowe Lidl i Kaufland i należąc do największych firm handlowych świata, jest zobligowana prowadzić odpowiedzialną politykę. Poprzez akcję REset Plastic rozwinęła globalną, międzynarodową akcję, która opiera się na pięciu filarach: redukcji plastiku, wymianie opakowań, recyklingu i usuwaniu odpadów plastikowych oraz poszerzaniu świadomości społecznej.

Pięć głównych zasad działania akcji REset Plastic – strategii grupy Schwarz:

1. REduce – redukcja plastiku
Rezygnujemy z plastiku, jeśli tylko jest to możliwe.

2. REdesign – zmiana opakowań
Tworzymy produkty tak, aby mogły ponownie zostać poddane recyklingowi, a tym samym zmniejszamy ilość odpadów produkcyjnych.

3. REcycle – recykling
Zbieramy i sortujemy odpady plastikowe, które następnie poddajemy recyklingowi.

4. REmove – usuwanie odpadów plastikowych
Wspieramy sprzątanie i niszczenie oraz redukcję do minimum odpadów plastikowych z naszego otoczenia/środowiska.

5. REsearch – poszerzanie świadomości społecznej
Inwestujemy w badania i rozwój ekologicznych, przyjaznym środowisku rozwiązań, a także uświadamiamy o recyklingu i ochronie zasobów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony