REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
Nowy Kaufland w Sosnowcu

Nowy Kaufland w Sosnowcu (fot. mat. prasowe)

Kaufland ujawnił kolejne szczegóły swoich planów inwestycyjnych. Tylko w Niemczech detalista zamierza przeznaczać miliard euro rocznie na modernizację sieci sklepów, liczącej obecnie ponad 650 placówek. Projekt gruntownej modernizacji marketów na być zakończony w 2020 r. – informuje Lebensmittel Zeitung.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Do końca lutego 2018 r. ma zostać sfinalizowany projekt „Facelift”, w ramach którego dokonywane są szybkie i nieskomplikowane modernizacje znacznej części placówek. W części marketów konieczne są poważniejsze zmiany, których średni koszt szacowany jest na ok. 10 mln euro na sklep.

Detalista otworzył niedawno nowy hipermarket w Berlinie. Na powierzchni 4 tys. mkw rozmieszczono niższe regały i poszerzono alejki, zastosowano także nowy system informacyjny, z odświeżonymi piktogramami. Sklep ma własną piekarnię, wewnętrzny bar sushi, zlokalizowany na piętrze, a także stoisko z włoskimi potrawami antipasti oraz cukiernicze. W ofercie jest szeroki asortyment towarów convenience. W strefie kas przewidziano także kasy samoobsługowe – opisuje placówkę portal Lebensmittel Zeitung.

W berlińskiej placówce Kaufland testuje współpracę z firmami gastronomicznymi Pasta Deli i Curry's. To część międzynarodowej strategii koncernu, polegającej na wprowadzaniu oferty gastronomicznej w pobliżu strefy kas. Podobny koncept food-court testowany był w Rumunii.

Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl także w Polsce Kaufland rozpoczął prace mające na celu wprowadzenie nowoczesnej oferty kawiarniano-gastronomicznej do nowych i wybranych modernizowanych marketów. Pierwszym Kauflandem ze strefą food-court będzie już niedługo sklep w Bielsku-Białej, w którym w ramach wynajmowanych powierzchni klienci będą mogli skorzystać ze zróżnicowanej oferty zawierającej najsmaczniejsze rozwiązania gastronomiczne różnych kuchni np. meksykańskiej, wegetariańskiej, włoskiej jak również coraz częściej poszukiwanej przez klientów oferty fit, w skład której wchodzą, m.in. kanapki, kotkajle, musli, soki świeże, granole, etc. W strefie food-court w markecie w Bielsku-Białej będzie dostępnych ok. 40 miejsc siedzących, gdzie klienci będą mogli nie tylko coś przekąsić, ale także skorzystać z darmowego WiFi.

Zdaniem analityków Lebensmittel Zeitung, w skali całej sieci Kaufland zmierza do większej elegancji. W wystroju placówek wykorzystano dyskretne szarości, elementy drewniane, wprowadzono strefy restauracyjne. Dla części klientów nowy wizerunek sieci może być pewnym zaskoczeniem, kojarzą ją bowiem przede wszystkim z szerokim asortymentem i niskimi cenami – co szczególnie cenią sobie konsumenci z krajów Europy Środkowo-Wschodniej. To pewnie jeden z powodów, dla których niemiecka sieć jest liderem sprzedaży w takich krajach jak Bułgaria, Rumunia czy Czechy. Dlatego Kaufland, powinien ostrożnie prowadzić program modernizacji, by nie stracić tego wizerunku, a wraz z nim zaufania klientów. Nowy koncept powinien odzwierciedlać te naturalne atuty sieci.

Źródło: lebensmittelzeitung.net

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"