REKLAMAHELIO - NATURA - BANER GŁÓWNY (17-23.02.2020)
źródło: mat. prasowe Kaufland

źródło: mat. prasowe Kaufland

Niemiecki gigant zszokował australijską branżę spożywczą, ogłaszając, że zamierza „wycofać się w uporządkowany sposób” z tamtejszego rynku. Detalista miał zainwestować w Australii równowartość 435 mln USD i stworzyć ponad 1,5 tys. miejsc pracy. Szef Kaufland International stwierdził, że „w przewidywalnej przyszłości firma skoncentruje się na najważniejszych rynkach europejskich”. Chodzi zapewne głównie o Niemcy i Polskę.

REKLAMAMAGO - Euroshop - Belka w artykułąch (04-18.03.2020)

Kaufland miał ambitne plany ekspansji w Australii. Sieć zamierzała otworzyć co najmniej 30 hipermarketów, zainwestować łącznie równowartość ok. 435 mln dolarów amerykańskich i stworzyć ponad 1500 miejsc pracy. Przygotowania szły pełną parą. Detalista zakupił już w całym kraju szereg nieruchomości pod budowę sklepów i magazynów.

Jak głośno komentują australijskie media, w czerwcu 2019 r. rozpoczął pierwszą inwestycję – budowę supernowoczesnego centrum dystrybucyjnego, położonego na północ od Melbourne. Położony na działce o powierzchni 28 hektarów obiekt o powierzchni blisko 120 tys. mkw miał kosztować 255 mln USD i zatrudniać 600 osób.

We wrześniu firma rozpoczęła budowę pierwszego marketu w Australii Południowej – obiekt miał kosztować 24 mln dolarów i zatrudnić 150 osób.

Co więcej, firma zaledwie przed tygodniem wyemitowała warte 100 mln dolarów akcje swojej niemieckiej spółki-matki, dzięki czemu łączne inwestycje w Australii miały znacznie przekroczyć 500 mln USD.

Zszokowane są australijskie media. Szoku nie kryje rząd stanu Wiktoria, gdzie miał stanąć pierwszy market. Wstrząśnięci są developerzy, którzy podjęli się budowy obiektów, a także właściciele nieruchomości, na których miały stanąć.

Rozgoryczenia nie kryją osoby starające się o pracę w sieci, a przede wszystkim 200 pracowników już zatrudnionych przez firmę, w tym grupa wysokiej klasy menedżerów i specjalistów od detalu.

Frank Schumann, pełniący obowiązki prezesa Kaufland International, solennie przeprasza wszystkie zainteresowane strony i dziękuje za wszelkie udzielone wsparcie i życzliwe przyjęcie. Zapewnia wszem i wobec, że decyzja była bardzo trudna i została podjęta po długim i starannym namyśle.

Decyzja Kauflandu może mieć związek z faktem, że australijski detal przechodzi obecnie głęboki kryzys. Samopoczucie konsumentów jest od roku bardzo kiepskie, wolą oszczędzać niż wydawać, a sytuację dodatkowo pogorszyły największe w historii kontynentu pożary lasów.

Z europejskiego punktu widzenia ważna jest deklaracja Schumanna, który stwierdził, że „w Europie widzimy ogromny potencjał wzrostu. Będziemy aktywnie przyczyniać się do konsolidacji europejskiego sektora detalicznego, umacniając naszą wiodącą pozycję”. Firma zamierza skoncentrować się na „swoich najważniejszych rynkach europejskich”.

Zdaniem Sebiastiana Rennacka, analityka i doradcy z firmy Lebensmittel Zeitung, decyzja Kauflandu jest oczywistym efektem zmian na czołowych stanowiskach menedżerskich koncernu i związanej z nimi reorientacji strategii. Ekspert uważa, że w pierwszym rzędzie możemy się spodziewać zwiększonych akwizycji w Niemczech (Real) i Polsce (Tesco).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony