REKLAMAHELIO - NATURA - BANER GŁÓWNY (30.03 - 05.04.2020)

(Kaufland Niemcy)

Sieć Kaufland w Niemczech wycofuje ze sprzedaży produkty firmy Unilever, aby zaprotestować przeciwko podwyżkom cen, które chce wprowadzić holenderski koncern spożywczy. To finał sporu jaki firmy prowadziły od maja 2018 r.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Jak informował we wrześniu br. portal wiadomoscihandlowe.pl Kaufland i Unilever prowadziły od maja br. negocjacje ws. cen zakupu produktów. Holenderski koncern oczekiwał, że sieć Kaufland zaakceptuje zaproponowane podwyżki cen. Niemiecki dystrybutor poinformował, że nie zaakceptuje wyższych cen i zapowiedział, że rezygnuje z dostaw blisko 500 indeksów dotychczas dostępnych w sklepach operatora. W Polsce sprawa ta dotyczyła 90 artykułów, w tym takich marek jak: Sunlight, Surf, Coccolino i Knorr.

Po odrzuceniu oferty firmy Unilever z półek 660 sklepów Kaufland w Niemczech zostaną zdjęte takie brandy jak Knorr, Lipton i Ben & Jerry's. W różnym stopniu spór dotknie także sklepy sieci w innych krajach, takich jak: Polska, Rumunia, Bułgaria, Czechy, Słowacja, czy Chorwacja.

Kaufland uzasadniając swoją decyzję w oświadczeniu dla agencji Reuters poinformował, że „Unilever, stara się wykorzystać swoją potężną pozycję rynkową, aby wpłynąć na sprzedawców detalicznych i zoptymalizować własne zyski. Ze względu na swoją odpowiedzialność korporacyjną, Kaufland nie był w stanie zaakceptować żądań Unilever i musiał zareagować".

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ TAKŻE:

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 37

  • 23
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 5
    OBOJĘTNY
  • 6
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (8)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~HR 8 ponad rok temuocena: 100% 

    Jak czytam, że jakiś detalista nie akceptuje podwyżki cen producenta, to nóż mi się w kieszeni otwiera. Ten świat zupełnie zwariował! Jak ktoś chce podnosić ceny to jego sprawa. Rynek go zweryfikuje i ewentualnie nie będzie kupował jego produktów. Żadnemu innemu podmiotowi nic do takich decyzji. A tu się znajdują sieci, które dyktują producentom, co im wolno i do jakiego poziomu. Kpina! Szkoda, że nie ma na to silnego w tym "poprawnym politycznie" świecie... Takie praktyki sieci powinny być surowo karane!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Rapid 7 ponad rok temu

    A w czym lepsza portugalska Biedronka od niemieckiego Kauflandu? I co to ma do pazerności Unilevera?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Alojzy 6 ponad rok temu

    Gonić dziadów dziadu. Dziad dziada pogania. Kto jeszcze kupuje ten szmelc? A jeszcze u tych szmelcowników?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~jan 5 ponad rok temu

    unilever jmd to nie jest wina korporacji, tylko celowe działanie Biedronki, które zaniża ceny na jednych produktach, sprzedając je poniżej kosztów, ale w ten sposób przyciągają klientów, którzy budują i zyski pozostałymi zakupami. Ta sytuacja ma miejsce nie tylko z Unileverem.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Cien 4 ponad rok temuocena: 50% 

    Wpisy kontrolowane wpisy kontrolowane

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Cien 3 ponad rok temuocena: 50% 

    Po co komentarze gdy nie są pokazywane przez moderatora

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Cien 2 ponad rok temuocena: 100% 

    Dobrze sama chemia w produktach spozywczych

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~UNILEVER JMD 1 ponad rok temu

    W Polsce już dawno doprowadzili do sytuacji, że sporą część produktów taniej kupować z półek Biedronki w standardowej cenie niż od nich jako producenta...o promocjach nie mówiąc. Ot dwa pasożyty się dobrały i przejmują nasz rynek.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony