REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)

(fot. materiały prasowe Arla Foods)

Chłodzona kawa RTD to najszybciej rozwijająca się kategoria napojowa na rynku. Największy udział we wzroście mają produkty marki Starbucks.

REKLAMAPurella - SuperSuple - Belka w artykułach (01-15.12.2019)

Linia chłodzonych kaw „ready to drink” marki Starbucks zadebiutowała na rynku w pierwszej połowie 2018 roku, jego dystrybutorem w Polsce jest firma Arla Foods. Asortyment marki składa się obecnie z ośmiu wariantów w trzech typach opakowań: kubkach, puszkach i butelkach.

Bestsellerami sprzedaży są kubki Starbucks Chilled Classics, oferujące kawowe orzeźwienie, a w ofercie dostępne są kawy w wariantach: Latte, Cappuccino, Caramel Macchiato oraz Skinny Latte bez laktozy i dodanego cukru. Z kolei puszki Starbucks Doubleshot dedykowane są dla konsumentów poszukujących dodatkowej, naturalnej energii, która pochodzi z kofeiny zawartej w ziarnach kawy, a nie syntetycznie dodawanej jak w większości produktów energetycznych. Butelki Frappuccino to oferta słodkich kawowych deserów, chwila przyjemności – mówi Roman Jawczak, bussines development manager w firmie Arla Foods.

Jawczak dodaje także, że produkty Starbucksa bardzo dobrze przyjęły się na polskim rynku i znacząco przekroczyły pierwotnie zakładane cele sprzedażowe.

To dowód jak bardzo pożądana jest to marka wśród konsumentów. Pomimo najwyższej ceny na rynku, w zaledwie 12 miesięcy od wprowadzenia osiągnęła pozycję lidera markowego w kategorii kaw na zimno, stając się jednocześnie głównym kontrybutorem wzrostu kategorii w kanałach, gdzie jest dystrybuowana. Kanały sprzedaży, które nie posiadają w ofercie kaw Starbucks nie wykorzystują istotnej szansy biznesowej – przekonuje Jawczak.

Ekspert przekonuje również, że cała kategoria ma przed sobą bardzo dobre perspektywy. Wynika to przede wszystkim ze zmiany stylu życia Polaków oraz ich coraz bardziej zasobnych portfeli. Kategoria kaw gotowych na zimno warta jest obecnie około 67 mln zł i rośnie w tempie 23 proc. w skali roku. Spory w tym udział marki Starbucks.

To najszybciej rosnąca na rynku kategoria napojów, z ponad dwukrotnie większą dynamiką niż kategoria energetyków. Głównym motorem napędowym kategorii jest marka Starbucks, która odpowiada za ponad 76 proc. generowanej dynamiki wzrostu. Najlepszym przykładem niewykorzystanego potencjału biznesowego jest kanał stacji paliw benzynowych, gdzie dynamika wartościowa wynosi około 5 proc., podczas gdy w kanale convenience aż ponad 50 proc. – mówi Jawczak.

Kawa chłodzona to, póki co produkt wybitnie sezonowy, którego 70 proc. sprzedaży przypada na okres od maja do października. Jednak, jak przekonują eksperci, z roku na rok zmniejsza się ona. Z kolej Roman Jawczak podkreśla, że produkty marki Starbucks już dziś charakteryzują się mniejszą sezonowością niż napoje konkurencji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony