REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

(fot. pixabay.com)

W 2019 r. sprzedało się w Polsce blisko 500 tys. ekspresów, a kawę w ziarnach kupuje już 30 proc. gospodarstw domowych - informuje serwis rp.pl.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Polski rynek kawy to ok 6 mld zł rocznie, z czego ok. połowy to wydatki gospodarstw domowych. Rynek jest stabilny, według danych GfK zebranych dla „Rzeczpospolitej" w 2019 r. wzrósł o 2 proc.

Wewnątrz tej kategorii zmiany są coraz większe. Spada znaczenie kawy rozpuszczalnej, choć jest wciąż liderem – w 2019 r. aż 78,7 proc. gospodarstw domowych dokonało choć raz zakupu takiej kawy, ale to spadek o 6,7 pkt proc. stosunku do 2014 r.

– W tym okresie kawa instant straciła ok. 13 proc. pod względem wartości i ok 14 proc. pod względem ilości. Jedynie w 2019 r. widoczny był niewielki wzrost ilości sprzedaży – mówi Aleksandra Gębarowska, konsultant Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony