REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL) - Baner Główny (maj - czerwiec 2019)

(fot. Pixabay/CC0)

Młodzi ludzie nadal wolą pić kawę w domu niż w kawiarni. Mimo to oba światy przenikają się coraz mocniej, co zmienia nie tylko wygląd lokali, ale także ofertę producentów kawy.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Jak wynika z badań firmy ARC Rynek i Opinia, około 79 proc. Polaków w wieku 19‑55 lat pije kawę w domu. Tymczasem w kawiarniach sieciowych, niezależnych oraz lodziarnio‑kawiarniach, kawę pije od 38 do 47 proc. ankietowanych. Dysproporcja jest więc ogromna, tym bardziej że np. na stacjach benzynowych kawę pije 72 proc. respondentów. Mimo to zwyczaje klientów, także jeśli chodzi o picie kawy w domu, zmieniają się. – Dwa naturalne dla fanów kawy środowiska – kawiarnia i dom – przenikają się – tłumaczy Sławomir Sochaj z sieci kawiarni Etno Café.

Nowe oblicze rynku

Jednocześnie rynek kawiarniany cały czas się powiększa. – Co roku otwieramy średnio 10 kawiarni i mamy zamiar utrzymać taką dynamikę rozwoju – komentowała pod koniec 2018 roku Agata Milewska, brand manager Green Caffé Nero.

Dzieje się tak dlatego, że Polacy coraz chętniej wybierają się do kawiarni. Poznają tam nowe smaki i sposoby parzenia kawy. Świadczą o tym liczby. Na zlecenie marki Lavazza firma badawcza Maison & Partners prześwietliła kawowe zwyczaje Polaków. Z danych zebranych przez ankieterów wynika, że 83 proc. Polaków pije kawę codziennie, a 52 proc. nawet kilka razy w ciągu dnia.

Dynamicznie zmieniają się zwyczaje związane z parzeniem kawy. W badaniu firmy Maison & Partners 72 proc. respondentów zadeklarowało, że zaparza kawę w najprostszy możliwy sposób – czyli zalewa ją wrzątkiem. Dla porównania, zaledwie trzy lata temu odpowiedziało tak 87 proc. badanych. To pokazuje prawdziwą rewolucję, jaka toczy się w głowach kawoszy.

Polacy również coraz częściej eksperymentują: 57 proc. badanych twierdzi, że jest otwarte na próbowanie nowych sposobów przygotowywania kawy. Blisko jedna trzecia (31 proc.) lubi eksperymentować z kawą i poznawać nowe jej gatunki. Jak wynika z doświadczeń producentów i dystrybutorów kawy, otwiera to szerokie pole do popisu dla przygotowania kawy w domu. – Wzrost popularności picia kawy poza domem przyczynia się do zwiększenia świadomości konsumentów – komentuje Karolina Firek z  przedsiębiorstwa Segafredo Zanetti Poland.

Kawiarnie przecierają szlaki

Jakie trendy dominują na rynku kawy? – Ostatnio klienci coraz bardziej doceniają smak czystej kawy, tzn. takiej bez dodatku mleka, syropów, bitej śmietany czy nawet cukru – tłumaczy przedstawiciel Etno Café.

Wśród najczęściej zamawianych produktów w sieci Etno Café w I kwartale br. można wymienić tradycyjną kawę americano. Rok temu było to latte. – Rośnie też popyt na kawy przelewowe, które w Etno Café są zamawiane częściej niż jakakolwiek kawa smakowa. W pierwszym kwartale tego roku sprzedaliśmy tych kaw o 122 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. W tym samym czasie sprzedaż kaw zaparzanych metodami alternatywnymi (drip, chemex, aeropress) wzrosła o 112 proc. – wylicza Sławomir Sochaj.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony