20 lutego 2019
Piotr i Paweł znajduje się w postępowaniu sanacyjnym, które umożliwia tej polskiej sieci planowe przeprowadzenie procesu restrukturyzacji. Spółka zakończyła tym...
Zarówno polski eksport, jak i import artykułów rolno-spożywczych osiągnęły najwyższy poziom w historii. Rekordowa jest również nadwyżka w handlu...
Światowy lider działający na rynku produkcji i dostawy pizzy zapuszcza korzenia w rosyjskiej stolicy. W ciągu najbliższych pięciu lat chce otworzyć 100 restauracji. Większość...
19 lutego 2019
14 lutego 2019
13 lutego 2019
7 lutego 2019
Lokalny sklep osiedlowy kontra wielkopowierzchniowa galeria handlowa. Dwa różne światy? Niekoniecznie. Łączy je zasadnicza kwestia – pytanie: jak sprzedać więcej? Tu...
1 lutego 2019
21 stycznia 2019
Handel przyszłości? Zamiast sprzedawcy kamera, zamiast pieniędzy telefon, a kasa – jeśli w ogóle będzie potrzebna – to tylko samoobsługowa.
11 lutego 2019
Firma Inpost udostępniła klientom nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów IOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać...
18 lutego 2019
12 lutego 2019
Lidl Polska po raz kolejny podnosi pensje swoim pracownikom, średnio o ok. 9,2 proc. Sieć stworzyła też ponad 700 nowych miejsc pracy – przede wszystkim na stanowiska...
LOGISTYKA DLA HANDLU
łańcuch dostaw i logistyka żywności
27 listopada 2018, 14:56
wiadomoscihandlowe.pl
(fot. mat. prasowe Poczta Polska)
Ponad połowa e-sklepów wybiera usługi kurierskie Pocztex i usługi paczkowe Poczty Polskiej, a blisko 1/3 korzysta z usługi Odbiór w Punkcie, która umożliwia odbiór przesyłki w placówkach pocztowych, na wybranych stacjach Orlen, w kioskach Ruch oraz w sklepach Żabka i Freshmarket – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
Z przesyłek kurierskich Pocztex i usług paczkowych Poczty Polskiej korzysta większa grupa e-sklepów niż z jakiegokolwiek innego operatora. W badaniu wzięły udział małe i średnie przedsiębiorstwa, które prowadzą działalność e-commerce. W zdecydowanej większości są to firmy z wyłącznie polskim kapitałem, które zatrudniają od 2 do 50 osób. W swojej ofercie mają głównie: wyposażenie dla domu i ogrodu, artykuły dla dzieci, artykułu biurowe oraz odzież, obuwie i kosmetyki.
Jak wynika z badania, 1/3 e-sklepów wysyła miesięcznie od 100 do 500 paczek, 17 proc. – powyżej 500 sztuk, 31 proc. – 1-2 tysiące, zaś 13 proc. – powyżej 2 tysięcy przesyłek miesięcznie.
Przesyłki kurierskie Pocztex oraz usługi paczkowe Poczty Polskiej wybiera 52 proc. e-sklepów. Z kolei 28 proc. korzysta z możliwości przesłania przesyłki do stworzonej przez Spółkę sieci click&collect. Usługa Odbiór w Punkcie w ostatnich miesiącach rozwija się bardzo dynamicznie. Klienci Poczty Polskiej mają obecnie do dyspozycji już 10 800 punktów odbioru: placówki i automaty pocztowe, sklepy Żabka i Freshmarket, stacje paliw Orlen oraz kioski Ruch. To wygodna usługa umożliwiająca odebranie przesyłki w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej porze. Można to zrobić na przykład w drodze do pracy, przy okazji tankowania samochodu, robienia drobnych zakupów w osiedlowym sklepie albo odbierając dziecko ze szkoły. To klient decyduje, gdzie i kiedy ma się zgłosić po swoją przesyłkę.
Poczta Polska konsekwentnie umacnia pozycję jednego z liderów rynku. W ramach nowej architektury logistycznej będą działać trzy sortownie regionalne i 50 punktów przeładunkowych tzw. depotów, które będą skomunikowane z centralnym węzłem logistycznym. W listopadzie br. Poczta Polska uruchomiła nową sortownię w Koszalinie, wcześniej została oddana do użytku nowa hala w Olsztynie oraz w Łodzi, a także nowa maszyna paczkowa w Zabrzu. Dzięki tym inwestycjom Poczta Polska chce zostać jednym z kluczowych liderów na krajowym i międzynarodowym rynku logistyki. Wraz z rozbudową elementów infrastruktury logistycznej pojawią się inwestycje w systemy informatyczne i flotę pojazdów.
Poczta Polska wpadła na trop nowej formy oszustw, polegających na wyłudzaniu pieniędzy od
Kilkadziesiąt aut elektrycznych o ładowności do 800 kg będzie przewozić paczki klientów
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 44
15 lutego 2019
zdjęć: 13
zdjęć: 35
8 lutego 2019
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.