REKLAMAKORAL - SORBET - Baner Główny (kwiecień 2020)

(fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)

Jak pokazują wyniki badań agencji Skilltelligence dla "Wiadomości Handlowych", konsumenci mięsa i wędlin są zorientowani przede wszystkim na trendy czystej etykiety, naturalności, zdrowia oraz ekologii. Jednocześnie rynek produktów mięsnych musi zmierzyć się z rosnącym kryzysem zaufania.

REKLAMA

Prawie połowa Polaków poddaje w wątpliwość wiarygodność sprzedawców mięsa i wędlin. Na pytanie o to, czy mają przekonanie, że produkty mięsne, które kupują, są bezpieczne dla zdrowia, aż 47% ankietowanych odpowiada „nie”. To o 6% więcej niż w zeszłorocznej edycji badania Skilltelligence. Respondenci najczęściej obawiają się, że produkt może zawierać szkodliwe konserwanty, ulepszacze, antybiotyki, a nawet sterydy – często pojawia się strach przed „chemią”. Wiele osób niepokoi się także o jakość mięsa użytego do produkcji oraz jego świeżość. Sporadycznie ankietowani martwią się, że kupowana przez nich wędlina może okazać się zbyt tłusta. Niektórzy zaś nie ufają producentom do tego stopnia, że kwestionują zgodność składu podanego na opakowaniu z rzeczywistością.

Ci, którzy są pewni jakości kupowanych artykułów, są niemal równie liczni (46%), ale ich grupa zmalała względem zeszłego roku o 3%. Mniej jest również osób, które w sprawie bezpieczeństwa mięsa i wędlin nie mają zdania – obecnie deklaruje tak 7%, podczas gdy rok temu było to 10%.

Rodzina to podstawa

Komu zatem ufają konsumenci? Z badania Skilltelligence wynika, że przede wszystkim własnemu rozsądkowi, a w drugiej kolejności opinii rodziny. Większość, bo aż 58% pytanych o to, co kształtuje ich zdanie na temat produktów mięsnych, odpowiada, że wyrabiają je sobie sami, przeglądając produkty w sklepie. 56% badanych przyznaje, że na decyzje zakupowe wpływ ma rekomendacja rodziny i znajomych. Coraz bardziej opiniotwórczy staje się internet – jako ważne źródło wiedzy o produktach mięsnych wskazuje go 40% ankietowanych (o 4% więcej niż w 2019 roku). Poglądy Polaków w znaczącym stopniu kształtują także programy i książki kulinarne, a w pewnym zakresie również gazetki promocyjne.

Lubimy ladę

Mimo rosnącego dość dynamicznie rynku wędlin paczkowanych 60% odwiedzających sklepy woli kupować produkty z lady mięsnej. Czym powinny charakteryzować się te wyroby, żeby mogły zostać uznane za „wysokiej jakości”? Według ankietowanych najważniejsza jest świeżość – tak wskazuje 76% respondentów. Za bardzo istotne konsumenci uznają też kolejno: naturalność produktu, jego walory smakowe, pochodzenie surowców, z których jest zrobiony i jego wartość odżywczą.

Na zakupy mięsa i wędlin Polacy najchętniej wybierają się do sklepu specjalistycznego (39%). Często odwiedzają też w tym celu super- i hipermarkety (30%). Nieco mniej preferowane są dyskonty (10%) i sklepy osiedlowe (8%). Wyprzedzają one jednak centra handlowe, targi i bazarki.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony