REKLAMAROS-SWEET - MORESO - baner glówny (wrzesień 2018)

Raporty i analizy

 

27 marca 2018, 13:44

Jak pokazują wyniki badań, płeć na zakupach ma niebagatelne znaczenie

Jak pokazują wyniki badań, płeć na zakupach ma niebagatelne znaczenie (fot. Pixabay CC0)

W okresie przedświątecznym oprócz żywności niezbędnej do przygotowania wielkanocnych potraw nabywane są również m.in. odzież i obuwie, chemia i kosmetyki, dodatki i ozdoby do domu, upominki dla najbliższych, używki czy sprzęt RTV/AGD. Jak wynika z raportu platformy MAM – „Polka – strażniczka domowego budżetu”, kobiety lepiej znają ceny artykułów codziennego użytku. Mężczyźni lepiej znają się tylko na samochodach, sprzętach RTV/AGD oraz używkach.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Provident, w tym roku na organizację Świąt Wielkanocy Polacy zamierzają wydać średnio 526 zł, czyli aż o 126 zł więcej niż w roku ubiegłym. Większe wydatki związane są przede wszystkim ze wzrostem cen poszczególnych produktów, ale również z rosnącym poczuciem poprawiania się sytuacji materialnej Polaków. W przypadku wydatków w okresie wielkanocnym, sposób spędzania świąt – urządzanie przyjęć w domu, wizyty u rodziny czy znajomych, wyjazd – nie ma większego znaczenia. Jeśli pieniądze nie zostaną wydane na duże zakupu spożywcze, to zostaną przeznaczone na inne cele – np. pobyt, podróż czy upominki, które z okazji Wielkiejnocy nadal wręcza niemal połowa Polaków.

Płeć na zakupach

Jak wynika z badania platformy MAM, świadczącej usługę realizowania i obniżania opłat za media, kobiety w polskich gospodarstwach domowych odpowiadają częściej za zakup chemii i kosmetyków (60 proc.), żywności (ponad 48 proc.), leków i suplementów (ponad 48 proc.), odzieży, obuwia i dodatków (46,5 proc.), produktów dla dzieci (46 proc.), produktów dla zwierząt (32 proc.) oraz produktów do domu i ogrodu (31 proc.). Panowie natomiast znacznie częściej odpowiadają za zakup samochodu (ponad 49 proc.), używek (38 proc.) czy sprzętu RTV/AGD (niemal 38 proc.).

W przypadku zakupów związanych z codziennym funkcjonowaniem domu badani często wskazywali również identyczne zaangażowanie obu płci. Według ankietowanych w kategoriach o wysokich wynikach związanych z nabywaniem produktów tak samo często przez kobiety jak i mężczyzn znalazły się: sprzęt RTV/AGD (36,5 proc.), produkty do domu i ogrodu (ponad 36 proc.), odzież, obuwie i dodatki (36 proc.), żywność (niemal 32 proc.), leki i suplementy (ponad 30 proc.), produkty dla zwierząt (ponad 28 proc.), chemia i kosmetyki (ponad 22 proc.) oraz produkty dla dzieci (ponad 21 proc.).

Choć badani tylko w 10 proc. przypadków deklarują, że to kobiety częściej dokonują zakupu samochodu, gdyż jest to domena mężczyzn, to odpowiedzi – kobieta i mężczyzna tak samo często – udzieliło ponad 26 proc. badanych, co oznacza, że odsetek Pań samodzielnie nabywających auto jest znacznie większy niż można by się spodziewać.

Hobby i rozrywka oraz sport i turystyka to kategorie, w których kobiety i mężczyźni dokonują zakupów tak samo często – stan taki deklarowało w każdej z tych kategorii odpowiednio po 46 proc. badanych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~dyzio 1 5 miesięcy temu

    to chyba wiadomo, że kobiety lepiej znają produkty bo ... częściej i więcej kupują. ale ja muszę się pochwalić - ostatnio wygrałęm w ankiecie ME 750zł i zakupy mam w takim przypadku - prawie za darmoszkę :) to jest przedsiębiorczość

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony