REKLAMAEXPRESS - Baner główny
Digimarc Barcodes

Digimarc Barcodes (materiały prasowe, Digimarc)

Innowacyjną technologię, będącą połączeniem kodu kreskowego i kodu QR, testują amerykański Walmart i niemiecka Grupa Rewe. Ten niewidoczny dla ludzkiego oka nośnik informacji o produkcie, jeśli się przyjmie, zrewolucjonizuje nie tylko rynek opakowań.

REKLAMAEUROCASH - belka w artykułach (II Etap)

Biało-czarny kod kreskowy, symbol współczesnego handlu, w przyszłości może zostać zastąpiony kodem niewidzialnym dla oka ludzkiego, ale natychmiast wychwytywanym przez kasowe skanery, dzięki temu, że jest naniesiony na całą powierzchnię opakowania. Można go nazwać „cyfrowym znakiem wodnym”. Technologię Digimarc Barcodes, którą opracowała amerykańska firma Digimarc testuje na swoich produktach marki własnej amerykański Walmart uchodzący za trendsettera, jeśli chodzi o nowe rozwiązania w handlu, a w Europie – Grupa Rewe.

Entuzjazmu nie kryje Doug McMillon, który kieruje Walmartem. Jego zdaniem rozwiązanie ma potencjał, by całkowicie zrewolucjonizować obsługę przykasową. Odpada czas potrzebny na odnalezienie kodu kreskowego na opakowaniu przez kasjera, można też jednocześnie skanować kilka produktów.

Eksperci uważają, że skoro nową technologią zainteresowali się tak znaczący operatorzy jak Walmart i Grupa Rewe, to są spore szanse, że się ona przyjmie.

Joanna Kwiczor z działu rozwoju biznesu w grupie SGK, która zajmuje się m.in. wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań z zakresu opakowań produktów FMCG, przewiduje, że technologia Digimarc ma szansę przyjąć się i docelowo wyprzeć tradycyjny kod kreskowy.

Technologia łączy funkcję kodu kreskowego i kodu QR, nie zajmując miejsca na opakowaniu i nie mając wpływu na design. To rewolucja w pracy kasjerów i obsłudze przy kasie, a także sposobie komunikacji marek z konsumentami – uważa Joanna Kwiczor. Reprezentowana przez nią grupa SGK jest jedną z dwóch firm, które mają certyfikat do wdrażania technologii Digimarc Barcodes na opakowaniach.

Wprowadzenie tej technologii na szeroką skalę będzie wymagało czasu i zaangażowania wszystkich uczestników łańcucha dystrybucji, zarówno po stronie producentów, jak i handlu. Najłatwiej będzie wdrożyć tę technologię na produktach marek własnych, zwłaszcza, iż to detaliści otrzymują dzięki Digimarc wymierne korzyści operacyjne – przewiduje Joanna Kwiczor.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~boliu 1 3 miesiące temu

    bardzo ciekawe rewolucyjne rozwiazanie. tylko pewnie w Polsce bedzie powszechne w użyciu za jakieś 5 lat. natomiast już teraz dostępne w gastronomii są mobilne POS-y w połaczeniu z kasami fiskalnymi. z tego co wiem, to jako pierwsi zaproponowali takie rozwiazanie Storyous.com oraz Novitus. Korzysci to przede wszystkim: wlasciciel wiecej zarabia bez konieczniescznosci wiekszego zaangazowania sie w biznes - wszystko jest pod reka. Dodatkowe korzysci to wsparcie tych firm w przypadku awarii 24/7, jest to rozwiazanie w chmurze - czyli wlasciciel restauracji lub kawiarni na dostep do wszystkich raportow na temat dzialania swojej firmy z poziomu smartfona (czyli z dowolnego miejsca na swiecie), informacje na temat stanow magazynowych oraz na temat dzialania pracownikow np. kelnerow, kto i ile sprzedaje. w koncu takie innowacyjne rozwiazanie samo nam powie na jakich potrawach zarabiamy, a na ktorych tracimy, choc np. duzo ich sprzedajemy

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"