REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)
Bogdan Łukasik, przewodniczący Rady Nadzorczej Modern-Expo Group

Bogdan Łukasik, przewodniczący Rady Nadzorczej Modern-Expo Group (materiały prasowe)

Popularność płatności zbliżeniowych będzie rosła, szczególnie tych przy użyciu smartfonów, ale już dziś konsumenci oczekują jeszcze większej wygody i skrócenia czasu oczekiwania w kolejce i płatności.

REKLAMAROS-SWEET (MORESO) - Belka w artykułach (14-30.06.2019)

Konsumenci w epoce rewolucji cyfrowej przywykli do obecności coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w swoim otoczeniu, co znajduje swoje odzwierciedlenie również w handlu. Według Mastercard Reseach w 2017 roku 29% Polaków podczas zakupów skorzystało ze smartfona. Większość, aby porównać ceny produktów. Niemal połowa naszych rodaków zdecydowała się na płatność za pomocą telefonu.

- Wszechobecność smartfonów i Internet mobilny zmieniły zwyczaje zakupowe klientów. Zakres czynności, wspieranych przez technologie, stale się rozszerza – od wyszukania towaru na półce, porównania cen, po płatność za pomocą aplikacji. Wyzwaniem dla branży retail będzie integracja tych możliwości w jednym, intuicyjnym narzędziu – zwraca uwagę Bogdan Łukasik, szef rady nadzorczej Modern Expo Group, producenta innowacyjnych rozwiązań dla handlu.

Na wyciągnięcie smartfona

Rosnące znaczenie smartfonów oraz rozwój Internetu rzeczy będą coraz silnej wpływać na kształt płatności. Według raportu „Tomorrow’s Retail” do 2020 roku aż 90% użytkowników smartfonów przynajmniej raz dokona płatności mobilnej. Dlatego producenci intensywnie pracują nad kolejnymi udogodnieniami. W pierwszych dniach stycznia 2019 r. jedna z marek telefonów komórkowych ogłosiła inicjatywę utworzenia rozwiązania Software POS, wykorzystującego smartfon jako terminal płatniczy. Testowanie nowych rozwiązań w dziedzinie płatności rozszerza się też na uwierzytelnienia biometryczne. Jednym z nich jest Selfie Pay, który autoryzuje transakcję analizując rysy twarzy użytkownika i porównuje je z zapisanym obrazem właściciela karty. Płatność potwierdzana jest przez mrugnięcie.

W Chinach opracowano Sunmi K1 – kiosk samoobsługowy dla sieci fast-food i supermarketów, wykorzystujący technologię Smile to Pay. Dzięki kolejnym udoskonaleniom, biometryczne płatności zyskują coraz większe zaufanie społeczne, również w Polsce. Jak podaje raport Visa Digital Payments Study z 2017 roku, polscy konsumenci mają zaufanie do biometrii. Aż 83 proc. badanych uważa, że jest ona bezpieczną formą uwierzytelnienia. - Kolejne innowacje wprowadzane w tej dziedzinie kierują się na zminimalizowanie wysiłku kupujących i przyspieszenie całego procesu zakupowego – zwraca uwagę Bogdan Łukasik.

Płatności w nowym stylu

Użytkownicy, przyzwyczajeni do natychmiastowej gratyfikacji przez kolejne usługi cyfrowe, takie jak Netflix, czy Messenger, nie chcą już czekać. Ani na następny odcinek ulubionego serialu, ani w sklepowej kolejce. Wg badania L’Observatoire Cetelem BNP Paribas Personal Finance z 2017 roku, 39% klientów uważa, że kolejki do kas są zbyt długie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony