REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)
Grzegorz Fibakiewicz, prezes Kolportera

Grzegorz Fibakiewicz, prezes Kolportera (materiały prasowe)

W 2020 roku priorytetem Kolportera jest bezpieczeństwo finansowe. Grzegorz Fibakiewicz, prezes spółki powiedział, że dystrybutor prasy cały czas obserwuje rynek. Jeśli pojawi się jakikolwiek nowy interesujący pomysł na biznes, spółka na pewno pochyli się nad nim.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 1 (28.01 - 29.02.2020)

Prezes Kolportera powiedział jednak, że firma przez niego zarządzana nie będzie na siłę szukać nowych obszarów działania. 

– Nasze problemy mogłyby się negatywnie odbić na całej branży. Na to nie możemy sobie pozwolić. Tak jak do tej pory, będziemy inwestować w naszą infrastrukturę dystrybucyjną: transport, systemy IT – powiedział Grzegorz Fibakiewicz.

Pomimo kłopotów branży, w przypadku Kolportera dystrybucja prasy jest działalnością rentowną. Spółka zwiększyła udział w rynku dystrybucji do blisko 65 proc. W opinii prezesa kolportera firma jest stabilizatorem rynku, dającym poczucie bezpieczeństwa nie tylko sobie, lecz także wydawcom i odbiorcom prasy. - Problemy jednego z konkurentów na początku 2019 roku mogły wywołać kryzys w całej branży. Na szczęście znacznie zminimalizowaliśmy jego skutki. To pokazuje, jaki mamy potencjał – dodał Grzegorz Fibakiewicz.

Rynek dystrybucji prasy został oceniony jako trudny. Kolporter odczuwa skutki wojny cenowej, jaką przed laty prowadzili między sobą wydawcy. Ceny prasy w Polsce pozostają na niskim poziomie, jednym z najniższych w Europie. To z kolei przekłada się na wielkość marż, prasa nie jest dla sprzedawców najważniejszym towarem. 

W roku 2019 Kolporter zakończył wielopłaszczyznowy proces optymalizacji sieci saloników. Zweryfikowano przychody i koszty poszczególnych punktów. Poddano analizie ofertę produktową i działania promocyjne, również z wykorzystaniem nośników reklamowych. W efekcie spółka poprawiła rentowność sieci.
 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony