REKLAMAHELIO - Baner Główny - Bakaliowe Kieszonkowe (18-29.09.2019)
Siedziba oddziału firmy Kolporter

Siedziba oddziału firmy Kolporter (fot. By Pit1233 (Own work) [CC0], via Wikimedia Commons)

Według danych Izby Wydawców Prasy, Kolporter nadal pozostaje liderem rynku. Na drugim miejscu pozostaje Ruch, choć traci udziały w rynku. Garmond Press systematycznie zmniejsza dystans do wicelidera.

REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (16-24.09.2019)

Jak wynika z analizy za luty 2019 r. Kolporter miał 55,76 proc. udziałów w rynku, co dało wzrost o 3,81 pkt. proc. w porównaniu do lutego 2018 roku (51,95 proc.). Był to jednak wynik gorszy w porównaniu do listopada 2018 roku, kiedy wyniósł 57,62 proc.

Drugie miejsce na rynku nadal zajmuje Ruch, który stracił 6,83 pkt. proc. w lutym 2019 roku, w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. To dało mu 23,10 proc. udział w rynku, w stosunku do 29,93 proc. w lutym 2018 roku. W listopadzie ub.r. udziały spółki były jeszcze niższe – wynosiły 22,28 proc.

Podium zamyka Garmond Press z wynikiem 15,5 proc. w lutym br. – to wzrost o 2,38 pkt. proc. do lutego 2018 roku. W ostatnich miesiącach regularnie zwiększał udziały – w listopadzie 2018 roku miał ich 14,78 proc.

Pozostałe spółki obecne na rynku zwiększyły swoje udziały łącznie o 0,64 pkt. proc., co w lutym 2019 roku dało im 5,64 proc.

Jeśli chodzi o wielkość sieci punktów sprzedaży detalicznej, trzech największych dystrybutorów posiada odpowiednio: Kolporter – 23 tys. punkty sprzedaży (spadek o tysiąc), Ruch – 16,8 tys. (wzrost o 1,8 tys.), a Garmond Press – 10,3 (wzrost o 1 tys.).

Izba Wydawców Prasy przeprowadza swoją analizę na podstawie danych o nakładach tytułów prasowych, uzyskanych od wydawców. W związku z dynamicznie zmieniającą się sytuacją na rynku dystrybucji – problemami Ruchu w ostatnich miesiącach – zdecydowano się przeprowadzić badanie wyjątkowo w dwóch różnych miesiącach – w listopadzie 2018 roku i w lutym 2019 roku.

Analiza powstała na podstawie nakładów globalnych tytułów płatnych 25 wydawców i grup wydawniczych, w tym wydawców niemal wszystkich ukazujących się wówczas dzienników, poza „Naszym Dziennikiem”.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony