REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
Tomasz Sak, dyrektor handlowy w Departamencie Sieci Własnej Kolportera

Tomasz Sak, dyrektor handlowy w Departamencie Sieci Własnej Kolportera (mat. prasowe)

W okresie przedświątecznym w sieci saloników prasowych Kolportera liczba klientów wzrasta o ok. 12 proc., co przekłada się na wzrost przychodów. Największy wzrost sprzedaży notują artykuły papiernicze, karty podarunkowe i różnego rodzaju doładowania.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Wiele saloników Kolportera znajduje się w galeriach i centrach handlowych, więc klienci przy okazji dużych świątecznych zakupów odwiedzają również te punkty. W ostatnim przedświątecznym tygodniu grudnia liczba klientów saloników wzrasta o około 12 proc. Przez cały grudzień saloniki obsługują około 3,8 mln klientów, o kilkaset tysięcy więcej niż w listopadzie. Wzrost liczby odwiedzających przekłada się bezpośrednio na wzrost sprzedaży, co nie jest zaskoczeniem, aczkolwiek następuje istotna zmiana struktury udziałów w sprzedaży grup produktów oferowanych w salonikach.

– Największe wzrosty widoczne są dla kategorii artykuły papiernicze, gdzie swój duży udział mają torebki prezentowe, kartki okolicznościowe i koperty. Zainteresowanie tymi ostatnimi dowodzi, że w czasach Internetu i SMS-ów zwyczaj wysyłania życzeń tradycyjną pocztą jednak nie zanikł. Kolejną kategorią odpowiedzialną za wzrosty sprzedaży są karty podarunkowe, a szczególnie doładowania do kart podarunkowych TK Maxx, Zalando i Douglas. Co ciekawe, przeważają wysokie nominały. Klienci kupują też doładowania gier oraz tradycyjne publikacje książkowe – tutaj wzrosty sięgają kilkudziesięciu procent. Nie należy też zapominać o głównych kategoriach oferowanych w sieci saloników, takich jak papierosy oraz doładowania GSM, które również wpływają na zwiększony ruch ruchu klientów – wylicza Tomasz Sak, dyrektor handlowy w Departamencie Sieci Własnej Kolportera.

Sprzedaż prasy wzrasta proporcjonalnie do wzrostu liczby klientów. Największym zainteresowaniem klientów saloników cieszą się czasopisma społeczno-polityczne, programy telewizyjne, krzyżówki oraz magazyny dla pań, zwłaszcza te z przepisami kulinarnymi i horoskopami.

Asortyment saloników Kolportera nie należy do typowo świątecznych, jednak sieć stara się jak najlepiej wykorzystać okres zwiększonych zakupów. Co roku przygotowuje kilka atrakcyjnych ofert cenowych dla klientów.

– Promocje realizowane będą poprzez sprawdzone modele ich polecania. I tak, na dedykowanym do promocji nośniku znajdą się zabawki z firmy Maxco, a w promocji „Dwa w cenie” firma Warta zaproponuje jeden ze swoich flagowych produktów. Dodatkowo, jak co roku, będą promocje zakupowe na produkty Pepsi. Wspomnę jeszcze o promocji konsumenckiej „Poczuj, że są święta”, w ramach których klienci mogą zdobywać kolorowe puszki na pierniki i świąteczne łakocie sygnowane logo Kamis – podsumowuje Tomasz Sak.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"