REKLAMAJACOBS - PRIMA - BANER GŁÓWNY (01-15.09.2019)
Faktoria Win to całościowy koncept sprzedaży wina, dedykowany małemu handlowi

Faktoria Win to całościowy koncept sprzedaży wina, dedykowany małemu handlowi (fot. materiały prasowe, Eurocash)

Rozwijany przez Grupę Eurocash, a dedykowany małoformatowemu handlowi koncept regałów z wyselekcjonowanymi winami - Faktoria Win - jest obecny już w 5 tys. sklepów w Polsce. Do tej granicy udało się dobić w ostatnich dniach, gdy regał wstawiony został do jednego ze sklepów spożywczych w Kielcach.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE -BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.09.2019)

Przypomnijmy, że w marcu 2018 r., gdy koncept Faktoria Win dostępny był w 4,5 tys. sklepów, przedstawiciele Grupy Eurocash deklarowali, że do granicy 5 tys. placówek powinno się udać dobić na koniec 2018 r. Ostatecznie zajęło to trzy kwartały dłużej.

Rynek wina w Polsce aktualnie rośnie w tempie około 9 proc. rocznie, a jego wartość w 2018 r. sięgnęła 3,1 mld zł. - Kiedy wchodziliśmy na rynek z naszym projektem, Polacy spożywali średnio około trzech litrów wina stołowego na osobę rocznie, a głównym kanałem sprzedaży tego trunku były wówczas dyskonty, hiper- i supermarkety oraz sklepy monopolowe – mówi cytowany w komunikacie Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash.

Zdaniem Owczarka, projekt Faktoria Win zdołał "zrewolucjonizować rynek wina w Polsce". - W 2012 r. udział sklepów małoformatowych w sprzedaży wina wynosił 25 proc. Od debiutu Faktorii Win wzrósł aż do 36 proc. Ostatnie lata pokazują również, że sklepy tego formatu notowały najwyższą dynamikę sprzedaży wina. W latach 2016-2018 było to blisko 15 proc. rocznie, wobec nieco ponad 3 proc. wzrostu, jaki notowały dyskonty. I choć nadal statystyczny Polak wypija zaledwie cztery litry wina rocznie, podczas gdy nasi sąsiedzi Niemcy aż 38 litrów, a Czesi 16 litrów, to bardzo cieszy nas fakt, że tego typu trunki coraz częściej kupuje w sklepie małoformatowym – dodaje Jacek Owczarek.

Warto podkreślić, że oprócz konceptu Faktoria Win, Eurocash rozwija także bliźniacze projekty o nazwach Piwne Terytoria i Whisky on the Rocks. Działają one na podobnej zasadzie, tzn. są "całościowymi" konceptami z wyselekcjonowanym asortymentem alkoholowym, gotowymi do wstawienia do sklepu.

Regały Faktorii Win znaleźć można m.in. w sklepach partnerskich i franczyzowych organizowanych przez Eurocash, takich jak Delikatesy Centrum, abc, Lewiatan, Euro Sklep czy Groszek, jak i w sklepach niezrzeszonych, jak również na stacjach benzynowych, a nawet lotniskach.

Aktualnie asortyment Faktorii Win obejmuje ok. 200 pozycji w sprzedaży detalicznej. – Nasza oferta win wpisuje się w aktualne trendy na rynku winiarskim w Polsce i zagranicą. Znaleźć w niej można między innymi popularne ostatnio wina wegańskie, bio i bezalkoholowe. Jako pierwsi na rynku testowaliśmy również sprzedaż wina w puszkach – mówi Karolina Kulinek-Łatka, dyrektor generalna Faktorii Win. Ważny element naszej oferty stanowią obecnie wina musujące, po które coraz częściej sięgają Polacy. Obserwując ten trend zdecydowaliśmy się na wydzielenie w ramach regału Faktorii Win specjalnej części poświęconej właśnie tym produktom – dodaje Kulinek-Łatka.  

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony