REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 31.08.2019)
Testowy sklep bez kas - Take&GO

Testowy sklep bez kas - Take&GO (fot. materiał prasowy partnera)

Na przełomie czerwca i lipca 2019 r. w Poznaniu ruszył pierwszy, testowy sklep bez kas Take&GO. Ten autorski koncept polskiej firmy Surge Cloud jest niezależnym projektem, jednak budowa sieci sklepów autonomicznych nie jest jedynym celem tej spółki. Doświadczenia zbierane w testowej placówce służą do rozwijania i doskonalenia licznych technologii, które mogą znaleźć wiele zastosowań w tradycyjnych sklepach stacjonarnych.

Take&GO to polski koncept sklepu bez kas. Klienci otwierają drzwi za pomocą aplikacji mobilnej, robią zakupy i wychodzą ze sklepu. Koszyk zakupowy zliczany jest automatycznie, także płatność realizowana jest przez system, bez ingerencji użytkownika.

Firma technologiczna Surge Cloud, opracowując nowatorski koncept sklepu, zdecydowała się na personalizowane digital signage, wykorzystanie CCTV oraz AI. Nawet ceny produktów w sklepie są personalizowane. Użycie dynamicznych cenówek sprawia, że ceny dostosowane są do historii zakupowej danego klienta.

Spółka Surge Cloud ujawniła plany uruchomienia nowego konceptu sklepu autonomicznego podczas ostatniego Kongresu Rynku FMCG, w maju br. Już 26 czerwca pierwsza placówka testowa, zlokalizowana w Poznaniu, była gotowa do uruchomienia. Po zebraniu w ramach procedury Early Access zgłoszeń chętnych do uczestniczenia w testach, sklep rozpoczął pracę. Otwarcie dla wszystkich chętnych planowane jest w ciągu najbliższych tygodni.

W sklepach Take&GO dostępnych będzie początkowo około 900 indeksów produktowych. Będzie to głównie asortyment spożywczy, bez papierosów i alkoholu, za to ze zwiększoną ofertą dań gotowych. W sklepie pojawią się także krojone owoce i świeżo wyciskane soki. Z każdym kolejnym sklepem ten asortyment będzie ewoluował.

Celem Surge Cloud jest uruchomienie w ciągu 12 miesięcy od momentu otwarcia sklepu dla wszystkich chętnych aż 21 tego rodzaju "sklepów przyszłości". Faza pilotażowa odbywać się będzie w trzech miastach.

Jednak budowa sieci sklepów autonomicznych to tylko etap na drodze rozwoju nowych technologii, jaką wyznaczyła sobie polska firma. Testowe placówki są jednocześnie poligonem doświadczalnym dla rozwiązań, które mogą już wkrótce znaleźć masowe zastosowania w handlu stacjonarnym.

Jesteśmy firmą technologiczną, świadomą faktu, że technologie to jedynie narzędzia, służące do rozwiązywania konkretnych problemów i realizacji jasno określonych celów. Skupiamy się więc nie na samych technologiach, a na procesach i realnych usprawnieniach, jakie możemy osiągnąć – wyjaśnia Marcin Popiak, dyrektor sprzedaży w Surge Cloud.

Firma zajmuje się wdrażaniem technologii w różne obszary funkcjonowania sklepów. Przede wszystkim pracuje nad automatyzacją czynności w sklepie i optymalizacją ekspozycji. Projektowanie sieci Take&GO posłużyło do testów wielu rozwiązań z tych obszarów – autorskich projektów Surge Cloud oraz technologii dostępnych obecnie na rynku. Wiele z nich może znaleźć zastosowanie w innych formatach sklepów.

Poleć innym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony