REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

(Fot. Pixabay)

Już 70 proc. firm zmniejszyło ilość cukru i soli w swoich produktach spożywczych i napojach – podaje The Consumer Goods Forum, organizacja promująca działania prozdrowotne, w najnowszym raporcie przygotowanym we współpracy z firmą doradczą Deloitte.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

Piąta edycja cyklicznego raportu Health & Wellness Progress Report nie pozostawia wątpliwości – trend prozdrowotny zatacza coraz szersze kręgi. Od 2015 roku najwięksi producenci żywności na świecie poprawili formułę ponad 320 tys. produktów! Zmiany są konieczne, bo jak ostrzega The Consumer Goods Forum (CGF), do 2045 roku nawet o połowę może wzrosnąć zachorowalność na cukrzycę.

Wielka rewolucja żywieniowa

Organizacja zrzesza około 400 sprzedawców detalicznych, producentów i usługodawców w 70 krajach. Są to m.in. Danone, Carrefour, Johnson & Johnson, Shell, Tesco czy Walmart. Firmy członkowskie w 2018 roku sprzedały towary o łącznej wartości 3,5 bln euro i zatrudniają blisko 10 mln osób.
Społeczności, w których funkcjonują badane firmy, jeszcze nigdy nie były tak zainteresowane zdrowym trybem życia, jak teraz. Producenci wychodzą im naprzeciw, zmieniając skład produktów i poprawiając opisy na etykietach. Aż 98 proc. firm biorących udział w badaniu przeformułowało przynajmniej część swojej oferty produktowej zgodnie z własną polityką zdrowotną, a blisko trzy czwarte zmniejszyło ilość soli i cukru w wytwarzanych produktach.

– Jesteśmy świadkami wielkiej rewolucji. Konsumenci na całym świecie zyskują większą świadomość środowiskową i społeczną, coraz bardziej interesując się zdrowym stylem życia. Dostrzegli to również producenci i sieci handlowe, którzy nadają zrównoważonemu rozwojowi strategiczny priorytet. Liderzy biznesu, z którymi rozmawiamy, zdają sobie sprawę, że mają do odegrania dużą rolę w tym zakresie. Wiedzą, że sukces odniosą firmy, które w DNA swojego modelu biznesowego i kultury organizacyjnej wpisują wartości ważne dla współczesnych konsumentów – mówi Irena Pichola, partner, lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej w Deloitte.
W badaniu CGF i Deloitte 79 proc. firm zadeklarowało, że od 81 do nawet 100 proc. ich produktów spożywczych i napojów zawiera na opakowaniach kluczowe informacje o składnikach. Kolejne 84 proc. respondentów zapewniło, że tyle samo ich kosmetyków zawiera na opakowaniach zrozumiałe informacje o przeznaczeniu i sposobie używania. Jest to wzrost o 18 proc. rok do roku.

Technologie budują świadomość konsumencką

Technologia zapewniła konsumentom bezprecedensowy dostęp do informacji o składnikach i surowcach. Badanie The Honest Product, przeprowadzone wśród członków CGF i Chartered Institute of Marketing, pokazuje, że 90 proc. korporacji dostrzegło, że konsumenci są obecnie bardziej zainteresowani przejrzystością niż jeszcze pięć lat temu. Kolejne 95 proc. stwierdziło, że w przyszłości zainteresowanie transparentnością w kwestiach społecznych, zdrowotnych, środowiskowych i bezpieczeństwa jeszcze wzrośnie. – Kwestie przejrzystości dotyczą także wartości korporacyjnych wyznawanych przez firmy wytwarzające te produkty, w tym kwestii dotyczących polityki społecznej, środowiskowej, zdrowotnej i bezpieczeństwa. W tym kontekście warto zaznaczyć, że firmy zrzeszone w The Consumer Goods Forum uruchamiają także programy prozdrowotne dla swoich pracowników. W 2018 roku zaangażowała się w nie rekordowa liczba 2 mln osób. Rok wcześniej było
to 1,6 mln osób – dodaje Irena Pichola.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~xxxx 2 2 miesiące temu

    Tytuł ponad treść.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~zirytowany konsument 1 2 miesiące temuocena: 100% 

    Jakie uzdrawianie receptur? Bo gdy idę do marketu i przeglądam skład produktów, to co chwila muszę odkładać towar na regał bo zawiera: albo syrop glukozowo-fruktozowy, albo olej palmowy, albo benzoesan sodu albo aspartam!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony