REKLAMAKongres Mięsny 2019 - Baner Główny (styczeń - luty 2019)

PRZEMYSŁ I PRODUCENCI

Napoje i piwo

 

21 stycznia 2019, 13:44

(fot. materiały prasowe)

Coca-Cola kontynuuje realizację projektu World Without Waste, w ramach którego zobowiązała się do 2030 roku uzyskać 100 proc. zbiórki i recyklingu tylu opakowań, ile trafia od firmy na rynek.

REKLAMAPerły Rynku FMCG 2019 - Belka w artykułach

World Without Waste – Świat bez Odpadów – to kompleksowa wizja firm systemu CC, na którą składają się dwa elementy: zbiórka i recykling oraz ustanowienie na całym świecie nowego standardu opakowań, które w 100 proc. nadają się do recyklingu. Rozwiązania z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego tworzą ścieżkę, dzięki której plastik nie trafia do środowiska naturalnego. Każdy kraj czy rynek może wprowadzić bardziej zrównoważony model recyklingu w zależności od swoich czynników socjoekonomicznych i polityki w danym regionie.

Firmy systemu Coca-Cola w Polsce sukcesywnie wprowadzają nowe rozwiązania, programy i inicjatywy, prowadzące do osiągnięcia założonego celu i tym samym przyczyniające się do poprawy stanu naszej planety. Spółki postawiły na współpracę z organizacjami pozarządowymi zajmującymi się kwestiami ochrony środowiska, wsparcie samorządów w selektywnej zbiórce odpadów poprzez dostarczanie im niezbędnej infrastruktury, a także edukację konsumentów.

Działania te są filarami rozpoczętej latem 2018 roku ogólnopolskiej pilotażowej kampanii „rePETa”, która realizowana jest przy współpracy z Fundacją Nasza Ziemia, w partnerstwie z firmami systemu Coca-Cola i przy wsparciu finansowym z The Coca-Cola Foundation. Wybrane gminy otrzymały specjalnie zaprojektowane pojemniki do zbiórki plastikowych odpadów. Pojemniki wykonano z tworzywa pochodzącego z recyklingu i umieszczono na nich czytelne infografiki, edukujące o tym jakie wrzucać odpady. Dodatkowo umieszczono też informacje o przedmiotach codziennego użytku, które można otrzymać z przetworzonego plastiku.

- Współpracując z Fundacją Nasza Ziemia korzystamy z jej wieloletniego praktycznego doświadczenia w skutecznym aktywizowaniu lokalnych społeczności do uczestnictwa w ekologicznych inicjatywach. Pierwszy krok w kierunku czystej planety możemy wykonać wrzucając po prostu plastikową butelkę do odpowiedniego pojemnika i w ten sposób dając jej „drugie życie” – podkreśla Anna Solarek, dyrektor ds. public affairs i komunikacji w Coca-Cola Poland Services.

W kampanii bierze udział już ponad 20 samorządów z całego kraju, kolejne deklarują chęć przyłączenia się. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy zebrano już niemal 32 tony plastikowych odpadów, co kilkakrotnie przekroczyło wstępne założenia projektu.

Od stycznia 2018 roku, w ramach inicjatywy Świat bez Odpadów na wszystkich kontynentach uruchomiono nowe kampanie na rzecz recyklingu, jak też nadano nowy kształt już realizowanym. Zgodnie z wartościami gospodarki o obiegu zamkniętym wszystkie opakowania plastikowe wykorzystywane przez firmę są projektowane z myślą o ich przetworzeniu, utrzymaniu w obiegu i ponownym wykorzystaniu jako opakowania spożywcze.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~DPR 1 28 dni temu

    Ile rocznie Coca-cola wprowadza plastiku na polski rynek?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony