REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 17.11.2019)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Strona 14 z 18
REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Ale prezes Ambry wyjaśnia, że do cydru przyszli konsumenci wina. - Są lepiej zarabiający, lepiej wykształceni i starsi, bardziej podobni do konsumentów wina. Zabiegamy, by cydr był postrzegany jako produkt naturalny, regionalny, dlatego stworzyliśmy Cydr Lubelski, postanowiliśmy stworzyć cydrowe specjalności, bo mamy dużo odmian jabłek - zaznacza Ogór.

10:29. Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków (KUPS), mówi o działaniach Unii dotyczących promocji spożycia soków oraz ich efektach. - Spożycie soków w Polsce kształtuje się na dobrym poziomie. W okresie od 2010 roku do dziś zauważalny był pewien spadek, później wzrost. Teraz spożycie czystych soków kształtuje się na poziomie 14 litrów na osobę. To dobry wskaźnik. Jest wyższy niż średnia dla Unii Europejskiej. We Wspólnocie poszczególne kraje tracą bardzo mocno rok do roku – podkreśla prezes KUPS.

10:24. Robert Ogór, prezes zarządu w firmie Ambra: - Konsumenci poszukują produktów wartościowych, tak jest na całym rynku spożywczym. Taki produkt jest naturalny, regionalny, auytentyczny. Przez pierwsze 20 lat kategoria, która może najwięcej wydać na swój rozwój, czyli kategoria win, rosła nieproporcjonalnie do skali wydatków. To kategoria, która jest z góry skazana na nieefektywności, rozdrobnienie, brak koncentracji i efektu skali. Dzieje się to dlatego, że produkcja wina opiera się na winogronach. To nałożyło na cały sektor barierę industralizacji, m.in. dlatego branża wina nie inwestuje - tłumaczy Ogór.

10:20. W sali napojowej prof. Katarzyna Stoś spróbowała odpowiedzieć na pytanie, czy trend prozdrowotny jest stabilny. Zaznaczyła, że precyzyjnych danych na ten temat nie ma. Z jednej strony istnieje zainteresowanie produktami prozdrowowtnymi, z drugiej – spożycie cukru rośnie.

- Polacy mają problemy zdrowotne związane z nieprawidłowym żywieniem i trybem życia. Na czoło wysuwa się problem otyłości i nadwagi. Obok tłuszczu, cukier i sól to składniki, które w nadmiarze szkodzą. Ten problem ich nadmiernego użycia obserwujemy zarówno w przemyśle, jak i zachowaniach konsumenckich. Mimo że konsumenci coraz częściej czytają etykiety, edukacja w tym zakresie jest potrzebna, zarówno ze strony producentów, jak i mediów.

10:17. Iwona Doktorowicz-Dudek, wiceprezes ds. marketingu Kompanii Piwowarskiej opowiada o rynku z perspektywy dużego producenta piwa. – Mimo trendu rozmaitości, duże browary wciąż mają największe udziały. Ponad połowa wartości i wolumenu jest tworzona z udziałem dużych browarów. My w tym roku wprowadziliśmy pięć nowości, a sezon wciąż trwa. Idzie nam całkiem nieźle – mówi przedstawicielka Kompanii Piwowarskiej na pytanie, jak producent odnajduje się w sytuacji, kiedy modne są piwa niszowe, rzemieślnicze, smakowe.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 14

  • 14
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~status76 1 ponad rok temuocena: 100% 

    Świetny Kongres. Gratulacje!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony