REKLAMAJACOBS - ŚWIĘTA - Baner Główny (18.11 - 01.12.2019)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Strona 16 z 18
REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE - BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.11.2019)

10:03. Maciej Ptaszyński przywołuje dane, które pokazują wzrost sprzedaży napojów o 12 proc. w sklepach małoformatowych (woda, napoje gazowane, napoje energetyzujące i izotoniczne), a w supermarketach o 3,5 proc. - Sprzedaż napojów jest ściśle skorelowana z pogodą. Każdy cieplejszy od normy miesiąc powoduje skokowy wzrost sprzedaży napojów - podkreśla.

- Napoje zwiększają liczbę produktów w koszyku i przyczyniają się do zwiększenia jego wartości. Prawie co trzeci klient przychodzi do małego sklepu tylko i wyłącznie dla napojów. Dlatego kanał małych sklepów jest bardzo istotny dla tej kategorii produktowej - wyjaśnia dyrektor generalny PIH.

9:58. Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu w prezentacji „Transformacja handlu a przyszłość rynku soków i napojów” mówi o sprzedaży wspomnianych produktów w sklepach małoformatowych i supermarketach (z wyłączeniem dyskontów). Udział napojów bezalkoholowych w sprzedaży w małych sklepach jest dosyć wysoki. Na co czwartym paragonie z małego sklepu znajdziemy napoje, a w supermarkecie na co trzecim. Przeciętnie w małym sklepie jest 180 SKU napojów, a w supermarkecie ponad 540 SKU. W wyraźny sposób odróżnia się oferta soków, nektarów i napojów niegazowanych – to najszerszy asortyment. Jednak w małych sklepach najlepiej sprzedają się napoje gazowane (dane styczeń-sierpień 2018 r.).

9:55. Od marca 2018 roku w Polsce obowiązuje autonomia samorządów w sprawie punktów sprzedaży alkoholu oraz ograniczenia w sprzedaży alkoholu w godzinach 22 a 6. - Na razie brak twardych danych, które wskazywałyby na to, jakie są skutki tej nowelizacji i czy spowodowała ona rozwój czarnego rynku - mówi Andrzej Szumowski. Ekspert opowiada też o kolejnych, planowanych zaostrzeniach związanych ze sprzedażą alkoholi, m.in. wprowadzeniu zakazu reklamy wszystkich napojów alkoholowych w godzinach 6-23.

9:53. Andrzej Szumowski przypomina, że Polska jest dziś największym producentem wódki w Unii Europejskiej - produkujemy rocznie około 250 mln litrów tego trunku, choć jeszcze pod koniec lat 90. produkcja wynosiła ponad miliard litrów.

9:51. Andrzej Szumowski opowiada o tym, jak państwo zaostrza przepisy dotyczące sprzedaży alkoholu.
- Kreatywność działów legislacyjnych jeśli chodzi o alkohole jest nieograniczona. Lata 2017 i 2018 obfitowały w różne decyzje, także natury ideologicznej, m.in. w 2017 roku Episkopat apelował o trzeźwość narodu, a w 2018 roku powstał Narodowy Program Trzeźwości. Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z 1982 roku to twór archaiczny, to tak, jakby do dziś obowiązywał Kodeks Hammurabiego. Należy podjąć próbę zmiany tej ustawy - apeluje Szumowski.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 14

  • 14
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~status76 1 ponad rok temuocena: 100% 

    Świetny Kongres. Gratulacje!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony