REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Strona 17 z 18
REKLAMA

9:45. W drugiej sali czas na prezentację pt. "Transformacja handlu a przyszłość rynku soków i napojów". Wygłosi ją Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

9:40. W sesji alkoholowej rusza kolejna prezentacja. O zaostrzaniu przepisów dotyczących sprzedaży alkoholu w Polsce opowie Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowej.

9:38. Na rynku piw rośnie znaczenie piwnych specjalności, które kiedyś były dostępne na tygodniach tematycznych w sieciach handlowych, a teraz można je kupić codziennie. W przypadku piwa konsumenci poszukują nowych smaków, podobnie jest w przypadku innych alkoholowych segmentów - opowiada Edyta Prokopiuk. - W przypadku wódki klient preferuje smaki tradycyjne: wiśniowy, orzechowy; mniejszym zainteresowaniem cieszą się warianty egzotyczne - podsumowuje Prokopiuk.

9:38. - Rynek napojów powinien zwracać szczególną uwagę na zdrowsze alternatywy, produkty o krótkim składzie, zawierające zdrowe i modne dodatki. Rosnącym zainteresowaniem cieszy się także oferta premium. Konsumenci zwracają także uwagę na limitowane edycje produktowe i poręczne opakowana – kończy Natalia Mączyńska.

9:35. - Producenci starają się szukać nisz - mówi ze sceny na sali napojowej Natalia Mączyńska. - Coraz więcej produktów jest targetowanych pod potrzeby konkretnych grup społecznych. Przykładem jest woda. Inny rodzaj tego produktu jest adresowany do kobiet, inny do dzieci czy dorosłych. Pojawiają się także produkty, które mają na celu poprawienie koncentracji lub odporności. W przypadku napojów gazowanych personalizacja jest bardzo mocno rozwinięta. Na butelkach możemy znaleźć np. konkretne imiona – dodaje ekspertka.

9:31. Zdaniem Prokopiuk, w gorszej pogodzie upatrywać należy przyczyn spadku sprzedaży napojów niskoalkoholowych w 2017 r. Pomimo takich wyników, przybywa rodzajów piwa, wybór się powiększa, m.in. z uwagi na trend związany z piwami rzemieślniczymi - zauważa ekspertka. - W 2018 roku obserwujemy wzrost sprzedaży piwa, co ma związek z ciepłym kwietniem i majem. Pogoda wpłynęła na dynamiczny wzrost sprzedaży piwa - tłumaczy Prokopiuk. Prelegentka podkreśla przy tym, że liczba dostępnych wariantów w większości alkoholowych kategorii rośnie.

9:23. W tym samym czasie w drugiej sali Edyta Prokopiuk, client consultant z firmy Nielsen opowiada, jak będzie wyglądał konsument jutra oraz jaka część koszyka FMCG, który jest wart ponad 160 mld z,ł przypada na alkohole - to jedna piąta całego koszyka, czyli 32 mld zł.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 14

  • 14
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~status76 1 ponad rok temuocena: 100% 

    Świetny Kongres. Gratulacje!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony