REKLAMA
Ford

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Strona 8 z 18
REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

– Rozwija się segment premium, Polacy są w stanie zapłacić za piwo więcej, kupując jednocześnie nieco mniej – dodaje ekspert, podkreślając, że dla klientów najbardziej liczy się smak, marka i cena piwa. Zaznacza także, iż dynamicznie rozwija się sprzedaż piwa bezalkoholowego. W 2017 roku 9 na 10 sklepów sprzedających piwo, sprzedawało także wariant bezalkoholowy.

13:03. Joanna Olszak, doradca ds. prawa żywnościowego w IGI Food Consulting poruszyła temat znakowania soków i napojów, m.in. tego, jak zgodnie z prawem konstruować nazwę produktu. Wyjaśniała też czym jest znakowanie. Jest to informacja na temat żywności; to zarówno treści graficzne, jak i pisane.

- Niedozwolone jest wprowadzanie konsumentów w błąd. Informacje zawarte na etykiecie powinny być prawdziwe, jasne i zrozumiałe, rzetelne, niemylące oraz odpowiednio przekazane - powiedziała Olszak. W prezentacji przytoczyła orzeczenie NSA, zgodnie z którym zaistnienie „możliwości wprowadzenia w błąd” (...) łączyć należy z sytuacją, która w jakikolwiek sposób powoduje lub może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji skłaniającej go do nabycia danego produktu, której w innych okolicznościach, tj. gdyby został należycie poinformowany i wiedział o rzeczywistym charakterze, składzie tego produktu, czy też o rzeczywistej jego nazwie, by nie podjął i produktu tego nie nabył".

Jak dodała Olszak, już nazwa środka spożywczego ma określać charakter produktu. Towarzyszą jej informacje o ważnych procesach/postaci tylko wtedy, gdy ich brak wprowadzałby w błąd.

12:55. Przed nami ostatnia runda prezentacji w tym bloku. O rewolucji na rynku piwa opowie Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie. Z kolei na sali poświęconej napojom prezentację pt. "Znakowanie soków i napojów – wybrane problemy" wygłosi Joanna Olszak, dorada ds. prawa żywnościowego w IGI Food Consulting.

12:46. - Wpływy z akcyzy wynoszą 800 mln zł, tyle rocznie wpływa do budżetu, więc nie spodziewamy się tu żadnych rewolucyjnych zmian, pomijając ograniczanie godzin sprzedaży. Ryzyko biznesowe rozwijania sieci sklepów monopolowych jest niewielkie - uważa Juskowiak.

Przedstawiciel Dużego Bena opowiada o autorskich rozwiązaniach Eurocashu, takich jak Faktoria Win, która pomogła Polakom odkryć nowe gatunki wina. Wskazuje na wady sklepów monopolowych: są ciasne, panuje w nich chaos, nie można kupić produktów uzupełniających do drinków (np. cytryny).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 14

  • 14
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~status76 1 ponad rok temuocena: 100% 

    Świetny Kongres. Gratulacje!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony