REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)
Na zdj. otwarcie Kongresu Mięsnego 2017

Na zdj. otwarcie Kongresu Mięsnego 2017 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Strona 12 z 14
REKLAMA

10:15. Przed nami pierwsza dyskusja panelowa. Wezmą w niej udział Radosław Chmurak, wiceprezes, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Tarczyński; Edyta Łuczyńska, prezes Indykpolu; Zbigniew Nowak, prezes ZM Nowak; Jakub Olipra, ekonomista banku Credit Agricole; Piotr Skurzyński, radca prawny w kancelarii Wierzbowski Eversheds Sutherland; oraz Adam Zdanowski, dyrektor ds. eksportu ZM Wierzejki.

10:11. Jak wybieramy produkty w sklepie? Jedna czwarta Polaków twierdzi, że mięso jest niezdrowe, ale mimo tych deklaracji 97 proc. je jada. Tylko 3 proc. naszych rodaków to weganie i wegetarianie. Praktycznie w każdym z gospodarstw domowych kupowane jest mięso świeże. Największą popularnością cieszy się drób, dalej wieprzowina i wołowina.

10:07. Mech zwraca uwagę, że ponad 60 proc. Polaków twierdzi, iż nigdy nie korzysta z gotowych zestawów obiadowych. - Okazuje się, że zamiast kupić gotowy zestaw, wybieramy półprodukty i dokupujemy różne rzeczy, aby mieć własne danie, ulubione składniki - tłumaczy przedstawiciel GfK.

10:04. - Lubimy i umiemy gotować, ale ponad jedna trzecia Polaków gotuje rzadziej, niż kiedyś - zauważa ekspert GfK Polonia. Polacy coraz częściej jadają poza domem. Ponadto połowa z nas woli gotować to, czego ugotowanie zajmuje mniej czasu.

Rośnie zdecydowanie popularność posiłków jednogarnkowych, a ponad połowa Polaków podpiera się półproduktami. Często korzystamy z mrożonych warzyw. W pracy Polacy jedzą sałatki, pasty, a ostatnim przebojem jest humus, który z bardzo niskiej podstawy mocno rośnie. Osoby, które nie lubią gotować, chętnie jedzą mrożoną pizzę, sałatki, dania w słoikach.

10:01. Nie sposób mówić o zakupach, konsumpcji, jeśli nie zerkniemy w zmiany w zwyczajach zakupowych, stylu życia - przekonuje Mech. - Nasz raport dot. zwyczajów zakupowych Polaków pokazuje, że 70 proc. Polaków jada regularnie. Głównie są to kobiety i osoby starsze. Zwyczaje żywieniowe są związane ponadto z dniem tygodnia, np. w weekendy często jemy śniadania na ciepło (tzw. konsumpcja on-the-go). To, że jemy regularnie nie oznacza, że jemy zdrowo. Posiłki on-the-go częściej jadają mężczyźni - przynajmniej raz w miesiącu robi tak 40 proc. Polaków. Przede wszystkim są to słodycze, pieczywo i produkty z wykorzystaniem pieczywa, np. kanapki, ale też warzywa i owoce.

9:50. Kolejną prezentację wygłosi Grzegorz Mech, strategic insight manager w GfK Polonia. Opowie on o rynku wędlin i dań convenience, odpowiadając przy tym na pytanie, czego oczekuje konsument.

Poleć innym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony