REKLAMAMLEKOVITA - Święta Śmietanka - Baner Główny (14-19.12.2019)
Na zdj. otwarcie Kongresu Mięsnego 2017

Na zdj. otwarcie Kongresu Mięsnego 2017 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Strona 9 z 14
REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BELKA W ARTYKUŁACH (09-24.12.2019)

12:12. - Tylko 6 proc. respondentów w Polsce deklaruje że jest 100 proc. wegetarianinem lub weganinem. To zwykle młodsi Polacy. Ale aż ponad jedna czwarta konsumentów w wieku 16-24 lata przyznaje, że spożywa więcej produktów dla wegetarian, niż jeszcze przed rokiem. Istnieje zatem potencjał do tego, by pozycjonować produkty jako wegetariańskie - podkreśla Jarocka.

12:07. - Ponad 8 na 10 respondentów mówi o tym, że lubi nuty smakowe inspirowane tradycjami. 4 na 10 konsumentów wykazuje zainteresowanie tymi smakami, które mają nawiązanie do lokalnych lub regionalnych korzeni. Tradycja jest niewyczerpanym i bardzo inspirującym źródłem, jeżeli chodzi o innowacje. Na nowych wdrożeniach coraz częściej pojawiają się określenia typu ancient (starożytne/pradawne). W ubiegłym roku pod tym względem zanotowano wzrost o 184 proc. - mówi Honorata Jarocka.

12:01. Wracamy po przerwie. Za chwilę prezentacja Honoraty Jarockiej, analityka firmy Mintel, pt. "Rola innowacji na rynku produktów mięsnych".

11:02. Rozpoczyna się pierwsza przerwa. W jej trakcie zaplanowany został tzw. business mixer, czyli seria spotkań w cztery oczy przedstawicieli różnych firm zainteresowanych współpracą. Czeka nas także zwiedzanie stoisk i mały poczęstunek. Kolejna prezentacja o godz. 12 - wówczas powrócimy z naszą relacją.

11:00. Jaki będzie 2017 rok dla polskiej branży mięsnej? Zdaniem Radosława Chmuraka, bardzo dobry. Podobnego zdania jest Edyta Łuczyńska, która liczy, że walka z mitami dotyczącymi produkcji drobiu, jak np. karmienie kurczaków hormonami, pomoże branży. Jakub Olipra uważa, że będzie to rok wyzwań, wysyłania polskiego mięsa do kolejnych krajów na świecie. Według Piotra Skurzyńskiego, będzie to rok ustalania nowych zasad współpracy branży mięsnej z sieciami, ale proces ten potrwa kilka lat.

- To będzie dobry rok. Dużo się w branży poprawia, a jeśli czegoś może nam brakować, to rąk do pracy. Będziemy coraz lepiej rozpoznawani z naszymi produktami na świecie - podsumowuje Zbigniew Nowak.

10:56. Edyta Łuczyńska: - Zmagamy się z postawą konsumencką: czy szybko i wygodnie, czy zdrowo? To dwa trendy konsumenckie mocno wpływające na rynek. Polacy chcieliby się odżywiać zdrowo, ale niekoniecznie poświęcając na to dużo czasu. Inna sprawa, że samo określenie zdrowa żywność, jest inaczej rozumiane przez różnych konsumentów. Dla niektórych to np. takie posiłki, jakie gotowała mama czy babcia.

Poleć innym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony