REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-30.06.2020)
Na znaczeniu zyskują konserwy i pasztety o możliwie naturalnym składzie

Na znaczeniu zyskują konserwy i pasztety o możliwie naturalnym składzie (fot. materiały własne)

Chociaż rynek pasztetów i konserw raczej nie odzyska wysokiej pozycji sprzed lat, to jednak takie produkty są silnie zakorzenione w świadomości konsumentów. Na tym rynku zaczyna się pojawiać coraz więcej innowacji.

REKLAMANutrend - ISODRINX - belka w artykułach (28.05 - 02.06.2020)

Rynek konserw jest od wielu lat w stagnacji. Kiedy przetwory w puszkach stanowiły podstawę bezpieczeństwa żywieniowego w każdym domu i podczas każdej podróży, dziś są już nieco zapomniane. Wydaje się, że dla konsumentów coraz bardziej zwracających uwagę na wygląd, wygodę opakowania, szukających wysokojakościowego produktu, konserwy stały się mniej atrakcyjne w porównaniu do innych asortymentów mięsnych. Grzegorz Rykaczewski, analityk sektora rolno-spożywczego BZ WBK, zwraca uwagę, że problemy mają też producenci pasztetów, choć starają się ożywić kategorię. – Pojawiają się innowacyjne produkty, np. pasztety w tubie. Poza tym coraz częściej jest podkreślana informacja o wysokogatunkowych komponentach, np. „z filetem z piersi z kurczaka” – wskazuje. Takie działania podejmuje m.in. Drosed, jeden z liderów rynku pasztetów drobiowych, który wprowadził niedawno Pasztet Podlaski w tubie. – Sprawdzamy, czy konsument jest w stanie zapłacić trochę więcej za znacznie lepszy produkt – komentuje Jacek Lewicki, prezes Drosedu.

Niezły pasztet

Zdaniem Jakuba Olipry, ekonomisty Credit Agricole Bank Polska, gorsza koniunktura na rynku pasztetów wynika ze słabej koniunktury na rynku pieczywa. – Pasztet jest zazwyczaj dodatkiem do pieczywa, rzadziej funkcjonuje jako niezależny produkt – tłumaczy ekspert. Zgodnie z wynikami badań budżetów gospodarstw domowych spożycie pieczywa w latach 2004-2014 zmniejszyło się o ponad 35 proc. – Z rosnącą popularnością diet bezglutenowych tendencje te będą nadal widoczne. Nie sądzę, aby w najbliższych latach konsumpcja pasztetów znacząco wzrosła – zaznacza Jakub Olipra. Ale pasztety zdecydowanie lepiej niż kiedyś sprzedają się w formie świeżej, np. na wagę. – Rozwój tej kategorii musi się opierać na podnoszeniu jakości produktów, zwiększanie ich mięsności czy stosowaniu różnych gatunków mięsa – zauważa Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia. Jego firma w ubiegłym roku wprowadziła pieczone pasztety Duda Specialite z dodatkiem mięs zwierząt i ptactwa łownego.

Mieczysław Walkowiak, wiceprezes ds. handlu i marketingu w firmie Sokołów podkreśla, że pojawia się coraz więcej pasztetów pieczonych, oferowanych w wygodnych opakowaniach o niewielkich gramaturach. Jest też szeroka gama mielonek w plastrach, które mogą zmniejszać zainteresowanie konserwami. – Szansą dla produktów w puszkach są wyroby bardziej naturalne, bez konserwantów – ocenia.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Alex 1 ponad rok temu

    Nie zgadzam się, że pasztety są w odwrocie. Uważam, że mało jest porządnych i dobrych pasztetów. Głównie regionalnych.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony