REKLAMAMLEKOVITA - Batoniki - Banner Główny (13.07.-22.07)

(fot. mat. pras.)

Dwie trzecie Polaków ocenia, że związane z pandemią COVID-19 środki bezpieczeństwa wprowadzone przez sklepy z żywnością są wystarczające. Mimo to, ponad połowa konsumentów obawia się wizyt w placówkach handlowych – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez agencję Skilltelligence dla serwisu wiadomoscihandlowe.pl.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Dla większości konsumentów bezpieczeństwo zakupów jest obecnie priorytetem przy wyborze sklepu – potwierdza to 86 proc. ankietowanych przez Skilltelligence. Rozprzestrzenianie się koronawirusa spowodowało, że 60 proc. Polaków ograniczyło liczbę sklepów, w których robi zakupy. Jednocześnie aż 81 proc. z nas rzadziej odwiedza jakiekolwiek placówki handlowe.

57 proc. Polaków jest przeciwna rozluźnieniu ograniczeń związanych z limitami klientów w sklepach, ale co trzeci pytany ma przeciwne zdanie. Natomiast odnośnie obowiązku noszenia maseczek ochronnych zarówno przez klientów, jak i pracowników sklepów, panuje większa jednomyślność – 77 proc. ankietowanych popiera to rozwiązanie, a zaledwie 12 proc. jest mu przeciwna.

Z badania Skilltelligence wynika również, że w związku z zagrożeniem COVID-19, 65 proc. konsumentów chętniej kupuje żywność pakowaną. Innym wyraźnym trendem jest rosnący popyt na produkty w formacie XXL, wielopaki czy opakowania zbiorcze. Prawie połowa klientów sklepów (47 proc.) sięga po nie częściej niż przed pandemią.

W ostatnich tygodniach rozwój e-grocery przyspieszył, a sprzedawcy zaczęli otwierać kolejne sklepy internetowe. Jednak wśród ankietowanych przez Skilltelligence tylko 13 proc. zamawia żywność online, zaś zdecydowana większość ankietowanych nadal nie korzysta z tego kanału sprzedaży produktów spożywczych.

Jakich środków bezpieczeństwa oczekują klienci od właścicieli sklepów? W pierwszej kolejności dostępu do rękawiczek jednorazowych (86 proc. wskazań) i płynu dezynfekującego (82 proc.). Za kluczowe środki bezpieczeństwa konsumenci uznają także: zachowanie odpowiedniej odległości przy kasie (75 proc.), osłony dla kasjerów (72 proc.) i ograniczenie liczby klientów w sklepie (67 proc.).

Dla ponad połowy kupujących ważne jest, aby pieczywo było zapakowane w torby ochronne. Wśród innych wymienianych przez konsumentów środków ostrożności znalazło się wydłużenie godzin pracy sklepów, dostęp do maseczek i godziny dla seniorów, choć akurat te ostatnie wskazało tylko 17 proc. badanych.

Skilltelligence poprosiło też respondentów, aby wskazali sklep, do którego najczęściej chodzą po zakupy w czasie pandemii. Nie jest raczej niespodzianką, że najwięcej osób (43 proc.) wskazało Biedronkę. Drugie miejsce zajął Lidl (17 proc.), a trzecie Auchan i Kaufland (po 5 proc. wskazań). W czołówce znalazły się też sklepy sieci: Lewiatan, Żabka, Tesco, Carrefour i Netto.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony