REKLAMADziugas_banner główny_12.05. - 12.06.

(fot. Pixabay CC0)

Coraz więcej firm zajmujących się przetwórstwem mleka decyduje się na poddanie się certyfikacji standardu PIM „Bez GMO”. 

REKLAMAFPP/CALPE_belka w artykulach_28.05-04.06.

Konsumenci poszukują polskiej żywności, która jest zdrowa, bezpieczna oraz najwyższej jakości. Ważny jest smak, wartości odżywcze, skład produktu, w tym brak składników GMO czy pochodzenie surowca od zwierząt, które nie były karmione paszami GMO. Za tymi wymaganiami rynkowymi idzie Standard PIM „Bez GMO”, który opracowany został dla różnych obszarów łańcucha żywnościowego od gospodarstwa, poprzez żywienie zwierząt oraz produkcję produktów spożywczych. Celem standardu jest wdrażanie najlepszych praktyk w zakresie produkcji żywności BEZ GMO oraz wsparcie w realizacji wymagań prawnych. 

Coraz więcej firm zajmujących się przetwórstwem mleka decyduje się na poddanie się certyfikacji Standardu PIM „Bez GMO”. Obecnie już 150 firm z branży mleczarskiej i firm współpracujących z branżą mleczarską jest zainteresowanych wdrożeniem standardu. 30 firm spełniło wymagania, przeszło pozytywnie proces certyfikacji Standard PIM „Bez GMO”. W gronie posiadaczy certyfikatu znajdują się między innymi największe polskie spółdzielnie mleczarskie. Ponadto Standard cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród firm paszowych. 

- Zainteresowanie standardem stale wzrasta, cały czas zgłaszają się kolejne podmioty w celu poszerzenie wiedzy dotyczącej standardu, co nas niezmiernie cieszy - mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka. - Podstawową przewagą standardu „Bez GMO”  jest jego kompleksowość i dopasowanie do specyfiki działalności danego uczestnika. Jest to jedyny polski standard dostosowany do polskich wymogów - dodaje dyrektor.

Posiadając Certyfikat PIM „Bez GMO” producenci są w stanie udowodnić realizację wymagań prawnych odnośnie znakowania produktów BEZ GMO zarówno konsumentom ale też klientom krajowym i zagranicznym.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
REKLAMA
do góry strony