REKLAMAHELIO - Baner Główny - Natura (22-28.10.2018)

(fot. ŁR, wiadomoscihandlowe.pl)

Większość Polaków oczekuje, że kupione przez nich mięso będzie łatwe w przygotowaniu, smaczne oraz pożywne. Jednocześnie obawiają się cholesterolu, nadmiaru kalorii i chemicznych dodatków.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień-październik 2018

W naszym kraju trudno jest kwestionować rolę mięsa w diecie – wyżej na liście najczęściej jadanej żywności jest tylko pieczywo. Ponad 90% Polaków je mięso, przeciętnie niemal 80 kg rocznie. Spożycie wciąż rośnie.

Nie oznacza to bynajmniej, że Polacy są wobec produktów mięsnych bezkrytyczni. Przeciwnie, z badań postrzegania produktów mięsnych przez konsumentów wynika, że mają oni mięsu wiele do zarzucenia. Do najczęściej powtarzających się negatywnych opinii należy ta, że „mięso jest źródłem cholesterolu” oraz że „jest ciężkostrawne, co powoduje ociężałość”. Polacy, pytani o produkty mięsne, odpowiadają, że są one „niezdrowe, jeśli mięso jest tłuste lub usmażone”. Twierdzą także, że „powoduje niestrawność i wzdęcia, a nawet ból wątroby”. Częstą opinią jest ta, że mięso „zawiera chemię”, czyli sztuczne dodatki, tudzież jest kaloryczne i tuczące. Do minusów ankietowani zaliczają również to, że „szybko się psuje” i „może uczulać”.

Jednocześnie Polacy postrzegają mięso jako niemal niezbędne w odżywianiu. Powszechna jest opinia, że jest ono źródłem wszystkiego, co nieodzowne dla prawidłowego funkcjonowania – przede wszystkim białka, witamin i mikroelementów. Konsumenci wskazują, że mięso „daje siłę, energię oraz uczucie sytości”, a także zapewnia „przyjemność związaną ze smakiem”. Ankietowani oceniają, że jedzenie mięsa zapewnia "prawidłowy rozwój i wzrost", jak również "prawidłowy rozwój mięśni i dobrą sylwetkę". Do plusów mięsa konsumenci zaliczają też to, że „łatwo się przechowuje – można je zamrozić”, oraz to, że „jest ogólnie dostępne”.

Przy wyborze rodzaju mięsa oraz sposobu jego przyrządzenia konsumenci biorą pod uwagę przede wszystkim opinię rodziny i znajomych, a w drugiej kolejności kucharzy z programów kulinarnych. Często decyzja o zakupie produktu zapada przy półce w sklepie. Wpływ na postawy konsumentów mają też oczywiście reklamy telewizyjne i prasowe, gazetki sklepowe oraz, w coraz większym stopniu, internet.

Z kolei przy wyborze miejsca zakupu mięsa pierwszorzędną rolę odgrywa przyzwyczajenie. Jak tłumaczą ankietowani – „kupuję w tym sklepie, bo jest sprawdzony, robiłem w nim zakupy już wielokrotnie”. Drugim kluczowym czynnikiem jest świeżość produktów oraz to, czy personel przestrzega zasad higieny i czystości. Co więcej, prawie 90% Polaków oczekuje, że w sklepie znajdzie szeroki asortyment produktów mięsnych oraz że będą mogli w nim kupić „tyle mięsa, ile potrzebują”. Rośnie przy tym znaczenie czytelnego opisu poszczególnych wyrobów – ma być wiadomo, który ile kosztuje oraz kto jest producentem. Nie bez znaczenia jest też dogodna lokalizacja sklepu i atrakcyjna ekspozycja produktów. Ponad 70% konsumentów chce, żeby na stoisku mięsnym oferowane były tanie produkty oraz żeby często były organizowane promocje cenowe mięsa.

Według obserwatorów rynku konsumpcja mięsa w naszym kraju niebawem osiągnie szczyt, po czym spożycie zacznie spadać. Podobnie było na Zachodzie. Trudno jednak przewidzieć, kiedy dokładnie się to stanie. Na razie, wraz z poprawą sytuacji dochodowej Polaków, rośnie zainteresowanie droższymi produktami, takimi jak mięsa i wędliny premium.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony