REKLAMAProxi.cloud 11-25.10.2019

(fot. materiały prasowe, Polomarket/zdjęcie ilustracyjne)

Tylko 43 proc. Polaków robi zakupy wyłącznie w sklepach stacjonarnych. Pozostałe 57 proc. korzysta z e-sklepów - wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez EY.

REKLAMA

Główną barierą dla handlu w internecie jest chęć bezpośredniej oceny produktu, na ten czynnik wskazało 68 proc. respondentów. Polacy najczęściej zmawiają produkt w sieci, a odbierają osobiście w sklepie stacjonarnym – robi tak 55 proc. ankietowanych. Niezależnie od kategorii produktowej gazetka reklamowa jest wciąż jednym z podstawowych źródeł wiedzy o cenie towaru. To tylko niektóre wnioski płynące z badania "Konsument w dobie omnichannel" przeprowadzonego przez EY.

Największą przeszkodą dla zakupów online była chęć osobistego obejrzenia i ocenienia produktu, wskazywało na nią 68 proc. badanych. Istotna okazała się też potrzeba natychmiastowego zabrania towaru - 57 proc. wskazań, natomiast 43 proc. respondentów jako barierę dla handlu w sieci wskazało przyjemność czerpaną z chodzenia na zakupy. Warto zwrócić uwagę, że blisko 18 proc. Polaków nie kupuje w sieci ponieważ nie ufa internetowi, a 19 proc. preferuje celebrowanie zakupów z bliskimi. Co istotne, konsumenci nie wskazywali często na kwestię wysokich kosztów wysyłki (10 proc.) lub czasu dostawy (7 proc.).

- Największymi barierami dla konsumentów offline jest chęć osobistej oceny produktu i jego natychmiastowy odbiór. Sieci handlowe, chcąc pozyskać nowych internetowych klientów muszą poszukać odpowiedzi na pytanie jakie rozwiązania logistyczne i związane z doświadczeniem klienta mogą te bariery zniwelować. Z drugiej strony, te bariery mogą definiować kluczową przewagę konkrecyjną sklepów stacjonarnych w środowisku omnichannel. – komentuje Łukasz Wojciechowski, partner EY, lider Zespołu ds. Sektora Handlu i Produktów Konsumpcyjnych.

Respondenci badania EY deklarowali, że niezależnie od wykorzystywanego kanału sprzedaży, podejmując decyzję zakupową zwracają uwagę na te same cztery kluczowe czynniki. Ankietowani każdy czynnik mogli ocenić w skali od 1 ( nie istotny) do 5 ( bardzo ważny). Największe znaczenie zarówno dla konsumentów omnichannel, jak i offline ma dobry stosunek ceny do jakości oraz wysoka jakość produktu (4,4 pkt). Atrakcyjna cena oceniona została przez konsumentów omnichannel na średnio 4,3 pkt, a w przypadku klientów offline na 4,4 pkt. Szeroki wybór uzyskał w obu grupach średnio 4,3 pkt.

- Dla konsumentów omnichannel ważne jest dokładnie to samo co dla konsumentów offline. Zakupy online są tylko sposobem zaspokojenia tej samej potrzeby przy użyciu nowych technologii. Tak samo działalność online powinna być dla sieci handlowych tylko kolejnym sposobem dotarcia i zaspokojenia potrzeb ich klientów. Oczywiście, wymaga ona nowych modeli operacyjnych, procesów, ale co do zasady odwołuje się do kluczowych kompetencji każdej z sieci handlowych, czyli umiejętności sprzedaży, zaznacza Robert Krzak, ekspert EY ds. Sektora Handlu i Produktów Konsumpcyjnych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony