REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

(fot. Pixabay CC0)

Strona 2 z 5
REKLAMAROS-SWEET (MORESO - ORZESZKI) - Baner Główny (24-30.06.2019

Współcześni konsumenci są coraz mniej spontaniczni w swoich decyzjach zakupowych. Zanim zdecydują się wydać pieniądze, wcześniej długo szukają w internecie odpowiedniego towaru czy usługi, sprawdzają ceny, porównują z konkurencyjną ofertą, czytają opinie innych osób. Gdy wreszcie zdecydują się na zakup, to nawet jeśli będą chcieli zamówić towar w sklepie internetowym, często najpierw pójdą do klasycznej placówki, w której dokładnie go obejrzą.

Jeszcze kilka lat temu informacji o ofercie klienci szukali przede wszystkim na stronach internetowych, teraz coraz częściej jest to Facebook albo inny serwis społecznościowy. Dzięki rosnącej popularności smartfonów i aplikacji mobilnych inaczej wygląda sam proces zakupowy w e-commerce. Według badania „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” ponad 40 proc. e-klientów korzysta ze smartfona w procesie dokonywania zakupów online.

Przygotowaniem do personalizacji potrzeb jest analiza zachowań konsumentów. Aktywność w sieci umożliwia dowiedzenie się, kim jest klient i jakie ma potrzeby, a dzięki temu – lepsze dopasowanie kierowanej do niego oferty. Pozwalają już na to istniejące narzędzia, które często wiele danych zbierają automatycznie (adres IP, lokalizacja, pliki cookies), a pozyskaną wiedzę mogą wykorzystać do przygotowania zindywidualizowanej oferty odpowiadającej upodobaniom klienta.

Dane o klientach stosunkowo najłatwiej pozyskiwać podmiotom oferującym dobra i usługi w internecie, gdy podmioty te różnymi sposobami zachęcają do zakładania kont na ich stronach. Sklepy działające „w świecie rzeczywistym” promują z kolei karty lojalnościowe. Gromadzenie historii zakupów (również reklamacji), analiza wyszukiwanych zwrotów i fraz czy wyrażanych opinii ułatwia nie tylko kierowanie reklam czy proponowanie kolejnych produktów do koszyka. Sklep Zalando w oparciu o profil dotychczasowych zakupów, wykorzystując w analizie samouczące się algorytmy, przygotowuje dla poszczególnych klientów ofertę ubrań na nowy sezon. Wyniki finansowe firmy wskazują, że pomysł się sprawdził.

Osoby starsze coraz ważniejsze dla rynku

Mówiąc o zmieniających się wymaganiach klientów, myślimy przeważnie o młodych konsumentach, którzy najszybciej i najczęściej wykorzystują możliwości oferowane przez nowe technologie. Tymczasem ta grupa to tylko jeden z segmentów rynku, w dodatku przy obecnych trendach demograficznych raczej nie można liczyć na jej wzrost. Natomiast z wynalazków gospodarki 4.0 będą w coraz większym stopniu korzystali ludzie starsi.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony