REKLAMAInpost - baner główny 14.08-14.09

(fot. Pixabay CC0)

Strona 5 z 5
REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

W przypadku pokolenia Y nawet konsumpcja powinna nieść ze sobą jakąś wyższą wartość, sprzyjać realizacji misji. To, co kupują millenialsi, powinno powstawać w systemie fair trade, być eco-friendly i dostarczane w opakowaniu biodegradowalnym. Wydając pieniądze, chcą mieć poczucie, że nie trafiają one do portfeli zachłannych kapitalistów, ale pomagają zrealizować jakiś cel, np. pomóc w rozwinięciu skrzydeł innym przedstawicielom pokolenia Y. Tym można tłumaczyć sukcesy polskich start-upów modowych takich jak Mustache czy Showroom, które prowadzą internetową sprzedaż ubrań i dodatków lokalnych młodych projektantów.

Z powyższych przykładów wynika, że społeczność konsumentów, która do niedawna różniła się wewnętrznie przede wszystkim poziomem zamożności i wynikającymi stąd możliwościami zaspokajania potrzeb, zamienia się w coraz bardziej zatomizowane skupisko indywidualnych odbiorców o bardzo różnych potrzebach. Aby je zaspokoić, trzeba przede wszystkim dobrze je poznać i właściwie zaadresować do nich ofertę, a także skutecznie dotrzeć do nich z informacją o niej. Chodzi przy tym również o potrzeby nieuświadomione, do których rozpoznania nie wystarczą badania fokusowe. Przewagę zyskają te firmy, które potrafią gromadzić odpowiednio duże dane o zachowaniach swoich klientów i poddawać je odpowiedniej analizie, a następnie wyciągać z niej trafne wnioski. Dzięki rozwojowi technologii cyfrowych w ostatnich latach istnieją już do tego narzędzia.

Postępująca urbanizacja

Rosnące przychody mieszkańców miast stwarzają nowe możliwości dla firm. W 2030 r. wydatki mieszkańców miast wyniosą 30 bln USD, czyli prawie dwukrotność PKB krajów UE-29. Właśnie dlatego globalne korporacje decydują się na relokację zakładów produkcyjnych jak najbliżej największych miast, aby w szybki sposób zaadresować potrzeby mieszkańców. Postępująca urbanizacja oznacza coraz większe koszty dla miast, co stwarza szansę na wykorzystanie rozwiązań gospodarki 4.0.

Źródło: PKN Orlen, „Gospodarka 4.0. Czas zmiany dla biznesu”

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony