REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-30.06.2020)
Uczta Lokalnych Smaków w hipermarkecie Auchan w Łodzi, Al. Jana Pawła II

Uczta Lokalnych Smaków w hipermarkecie Auchan w Łodzi, Al. Jana Pawła II (fot. Konrad Kaszuba)

Strona 3 z 3
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Co więcej, badania Nielsena pokazują, że wielkie, powszechnie znane i globalne marki tracą ostatnio urok w oczach konsumentów – w skali globalnej tylko 28 proc. respondentów deklaruje, że wypróbowują lub zmieniają preferowane marki tylko ze względu na ich rozpoznawalność czy popularność. Dla marek lokalnych to kolejna szansa na rozwój, wzrost i budowanie lojalności konsumentów.

Powyższa analiza łatwo może doprowadzić do wniosku, że wielonarodowym koncernom będzie w obecnej sytuacji trudniej rywalizować z mniejszymi, bardziej elastycznymi markami krajowymi czy lokalnymi. Jednak wiele globalnych organizacji zainwestowało już w budowę lokalnych źródeł zaopatrzenia i przejmowanie miejscowych marek, czego konsumenci często nie są świadomi – teraz koncerny mogą zdyskontować te inwestycje. Szansą wielkich graczy może być promowanie i komunikowanie lokalnego pochodzenia poszczególnych marek z portfolio, eksponowanie statusu „lokalnego dostawcy”.

Jednak w konkluzji Nielsen stwierdza, że wobec rosnącej potrzeby transparentności i popytu na „lokalność” to właśnie krajowi producenci i sieci handlowe mają optymalny potencjał do odpowiadania na obawy konsumentów i bardziej skorzystają na zaspokajaniu ich rosnących oczekiwań w zakresie zwiększania przejrzystości łańcucha dostaw i lokalnego pochodzenia produktów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Kuba 1 2 miesiące temuocena: 100% 

    Szczerze, to w to wątpię. Trudno, aby banany, kiwi czy zwykły ryż produkować w Polsce. Więc, wyboru w regionalnych produktach jest dość skromny. Na samym mleku i mące daleko się nie pojedzie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony