REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020

(fot. materiał partnera)

Nowoczesna platforma zakupowa i system prezentacji produktów staje się niezbędnym narzędziem do komunikacji z klientami. O tym, jaka jest rola platform e-commerce w sprzedaży B2B, jak wybrać odpowiednie oprogramowanie oraz partnera, który je wdroży rozmawiamy z Michałem Szklarskim, Head of Innovation, Board Representative w firmie e-point SA.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

- W jaki sposób producenci mogą digitalizować komunikację z klientami oraz procesy sprzedażowe?

W nowoczesnych firmach jest sporo systemów, które zarządzają informacjami produktowymi i odpowiadają za marketing we wszystkich kanałach oraz e-commerce. Są ze sobą zintegrowane, spójne. Pomagają klientom firm przejść w pełni cyfrową ścieżkę zakupu.

Digitalizacja firm, zarówno tych większych, jak i mniejszych dotychczas polegała głównie na wprowadzaniu plików MS Excel. Są też firmy, które postanowiły iść z duchem czasu i zrobić digitalizację kompleksowo. Obserwujemy, że cyfrowa transformacja odbywa się w dość powolnym tempie. Na przyspieszenie wdrożeń technologicznych miał niewątpliwie wpływ koronawirus. Są jednak przedsiębiorstwa, które już wcześniej znalazły zaufanego partnera technologicznego i wykonały krok w stronę handlu internetowego. Skorzystały zarówno z tego biznesy B2B jak i B2C.

Wspomniałem sytuację koronawirusową. Tryb cyfryzacji przyspieszonej ma ogromne znaczenie i w większości firm jest wdrażany. Niekiedy niestety pochopnie, pospiesznie.

- Jak w takim razie zaplanować digitalizację, żeby ona miała sens?

Nie warto zaczynać od półśrodków i tłumaczyć się, że wykonaliśmy jakiś krok w naszym biznesie, skoro wprowadziliśmy digitalizację opartą o surowe pliki, które są przesyłane w różnych wątkach e-mailowych lub „leżą” w różnych miejscach w sieci.

Należy zaplanować wdrożenie od strony w pełni architekturalnej. Trzeba przeanalizować procesy biznesowe, które w firmie są najważniejsze. Jeśli kluczowym procesem jest handel z ludźmi, który w dobie koronawirusa zmienił się na handel on-linowy, należy go określić go jako proces numer jeden. Będzie to obsługa klientów w kanale on-line. Drugim procesem w tym przypadku będzie obrabianie i dostarczanie zamówień, czyli logistyka, a następnie obsługa zwrotów i reklamacji.

Wszystkie procesy w firmie należy zebrać, dokładnie przeanalizować, najlepiej z doświadczonym wybranym partnerem technologicznym - jego rola jest kluczowa w procesie cyfryzacji. Należy rozdzielić obowiązki na poszczególne systemy i rozpocząć implementację etapami. Nie zalecam robić wszystkiego naraz, ponieważ jest to bardzo ryzykowne i najpewniej może spowodować krach całego projektu. Trzeba wprowadzać digitalizację procesów fazowo. Np. można zacząć od systemu ERP, zarządzania informacją produktową, a w dalszych krokach postawić na system wspierania sprzedaży internetowej B2B.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony